نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فیلتر هوای خودرو با فناوری نانو تولید شد

بهینه سازی سوخت با توجه به روند رو به رشد جمعیت و تولید روز افزون خودرو، امری ضروری است. فیلتر هوای خودرو یکی از عوامل تاثیرگذار بر احتراق کامل سوخت در محفظه احتراق است؛ تصفیه مناسب هوا که مملو از ذرات معلق است، موجب احتراق کامل سوخت، کاهش مصرف آن و در نتیجه کاهش آلودگی دود اگزوز خودروها می شود.

اهمیت این امر موجب شد محققان واحد تولید شرکت نانو ساختار مهر آسا با استفاده از تکنولوژهای روز دنیا فیلتر هوای خودرو  تولید کنند؛ تولید این فیلتر ضمن ایجاد اشتغال و بی نیازی کشور از واردات کالاهای مشابه باعث تلطیف هوا و سلامت محیط زیست می شود.

ابتدا لایه نانو الیاف به وسیله دستگاه الکتروریسی روی سطح بستر فیلتر پاشیده می شود. سپس به وسیله دستگاه چین کن، بستر فیتلر چین زده می شود و در انتهای دستگاه، بسته به نوع خودرو برش داده می شود و در قالب قرار می گیرد. پس از قرارگیری درون قالب، پس از مدت زمان 15 دقیقه قالب باز و فیتلرخارج می شود.

این فیتلر به دلیل داشتن لایه نانو الیاف روی سطح خود، اجازه عبور ذرات ریز هوا را نمی دهد و هوا را تصفیه می کند. استفاده از فیلتر نانویی هوای خودرو موجب بهبود در عملکرد موتور و کاهش سوخت، افزایش عمر فیلتر، افزایش شتاب خودرو، کاهش آلودگی هوا و محافظت از موتور خودرو می شود. این فیلتر به دلیل کارایی و راندمان بالا جایگزین مناسبی برای فیلترهای معمولی هوای خودرو است؛ راندمان و ظرفیت به دام افتادن ذرات با استفاده از فناوری نانو( لایه نانو الیاف) روی سطح فیلتر افزایش می یابد.

همچنین این فناوری در فیتلراسیون باعث تبدیل فیتلراسیون عمقی به سطحی و افزایش طول عمر فیلتر می شود بنابراین نوآوری فوق سبب بهبود عملکرد موتور و احتراق کامل سوخت در محفظه احتراق و نهایتا سبب کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب خودرو و کاهش آلودگی خروجی از اگزوز خودرو می شود.

تصفیه کامل آلاینده های معلق در هوا، جلوگیری از ورود آلاینده ها به موتور و افزایش طول عمر موتور، صرفه جویی در هزینه های نگهداری و تعمیر و تعویض قطعات موتور، افزایش شتاب و نرمی موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش تاثیر مخرب گازهای خروجی از اگزوز برای محیط زیست و سلامت انسان از جمله مزایای استفاده از این فیلتر است.

این فیلتر می تواند در انواع خودروهای سواری تولید شده داخلی و خارجی کاربرد داشته باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل