نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فروش بزرگترین سکوی دریایی پرتاب ماهواره در روسیه

هزینه تعمییرات و نگهداری این سکوهای پرتاب راکت های ماهواره بر تعبیه شده روی دریا در حدود 30 میلیون دلار در سال اعلام شده است .

بر اساس اظهارات یکی از مدیران ارشد صنایع راکت و فضا rocket and space industry  در روسیه ، مقامات سازمان فضائی این کشور به همراه مدیران شرکت راکت و مطالعات فضائی انرژیا Energia Rocket and Space Corporation (RKK Energia) در تلاش هستند تا با یافتن افراد یا شرکت های فعال در حوزه عملیات های فضائی ، سرمایه گذار ویا خریدار مناسبی برای سکو های عملیات فضائی و پرتاب راکت های ماهواره بر خود که در دریا ساخته شده است یافته و به این ترتیب بخشی از هزینه های سرسام اور و کمر شکن تعمییرات و نگهداری این مراکز را کاهش دهند .

یکی از مدیران ارشد این پروژه در رابطه با موضوع فوق به خبرگزاری رسمی روسیه ، تاس اعلام کرد : " تلاش ها جهت جستجو و یافتن یک سرمایه گذار یا خریدار این تجهیزات در حال پیگیری است و گفتگو ها در این رابطه ادامه دارد . مدیریت پروژه وظیفه دارد که در اسرع وقت ، یک سرمایه گذار یا خریدار مناسب پیدا کرده و این موضوع برای کاهش هزینه های سازمان فضائی روسیه و شرکت راکت و مطالعات فضائی انرژیا ضروری است . "

لازم به توضیح است که بر اساس اطلاعات این مدیر ارشد که علاقه ای به فاش شدن نامش نداشته و همچنین آمارهای موجود ، هزینه تعمییرات و نگهداری این سکوهای پرتاب راکت های ماهواره بر تعبیه شده روی دریا در حدود 30 میلیون دلار در سال اعلام شده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل