تقدیر ولایتی از تلاش‌های «دکتر زرگر» در تجمیع آموزش‌ودرمان پزشکی و اجرای طرح داروهای ژنریک

به گزارش  ایسنا دکتر ولایتی،‌ رییس بیمارستان مسیح دانشوری در مراسم اعطای سه جایزه علمی فرهنگستان علوم پزشکی به پژوهشگران برتر این حوزه که در محل این فرهنگستان برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزنده دکتر موسی زرگر، برنده «جایزه دکتر علیرضا مرندی» فرهنگستان علوم پزشکی افزود: یکی از اقدامات ارزنده دکتر زرگر تجمیع آموزش و درمان در بیمارستانها بوده است که با این اقدام حدود 175 هزار نفر از شیر و خورشید و وزارت بهداری وقت در زیر یک چتر جمع شدند و اقدام به ساماندهی حوزه درمان در کشور کردند.

 

وی با بیان تاثیرات این ادغام و اثرات مشهود آن در حال حاضر اظهار کرد:‌ برخی از افرادی که امروز طرفدار جدایی آموزش و درمان در پزشکی هستند در آن زمان مخالف ادغام بودند.

 

رییس بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر این‌که در صورت جداسازی بخش درمان و آموزش توجه از قسمت آموزش سلب خواهد شد، یادآور شد: طرح تحول سلامت که امروزه مورد استقبال قرار گرفته است ناشی از ادغام این دو بخش بوده است و موجب کاهش هزینه‌های درمان شده است.

 

وی همچنین اجرای طرح داروهای ژنریک را از دیگر اقدامات دکتر موسی زرگر نام برد و توضیح داد:‌ در گذشته داروها با نام تجاری عرضه می‌شد و این درحالی بود که چند دارو با یک محتوای مشترک و با اسامی مختلف عرضه می‌شدند که اجرای طرح داروهای ژنریک، کشور ما موفق به ساماندهی این عرصه شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا