نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشکل اصلی رشد فناوری در ایران بی میلی بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری است

خسرو پیری در گفت و گو با ایرنا، ضمن برشمردن ظرفیت های ارزشمند منابع انسانی و تعداد دانشجویان در کشور به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اظهار داشت: کشور ما به لحاظ تولید مقالات علمی در جهان، طی سال های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است اما در زمینه رشد فناوری، نتایج به دست آمده با توانمندی های موجود همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: بیشترین مشکل ایران در رشد فناوری به عدم ورود و سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش های تحقیق و توسعه ( R&D) برمی گردد.
پیری، ضعف ارتباط میان صنعت و دانشگاه را دیگر دلیل رشد کند فناوری در کشور برشمرد و بر لزوم بازسازی و بازنگری ساختار و سازمان علم و فناوری ایران تاکید کرد.
مدیرکل امور فناوری وزارت علوم، تحقق بازنگری ساختار علم و فناوری کشور را نیازمند برنامه ریزی قوی مبتنی بر آینده نگری، نیازسنجی و امکان سنجی دانست.
وی درعین حال یادآور شد: این مشکل فقط مختص ایران نیست و اکثر کشورهایی که دارای منابع عظیم طبیعی نظیر نفت و گاز هستند فناوری قابل قبولی ندارند زیرا بخش عمده بودجه های توسعه فناوری و نوآوری آنها دولتی است. 
پیری تاکید کرد: مدل توسعه ایران باید مبتنی بر آینده نگری، برنامه ریزی، سرمایه گذاری و ارزیابی دقیق باشد تا امر توسعه در فناوری به درستی صورت پذیرد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل