نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در مدارس استان

داوود دومیری گنجی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) گفت: با توجه به ضرورت شکوفا کردن استعدادهای خدادادی اشخاص سرآمد به عنوان ذخایر ملی و با عنایت به اهمیت نقش و جایگاه انسان‌های برتر و نخبه در توسعه کشور به ویژه در زمینه تولید علم، هنر و فناوری این طرح در چارچوب اساسنامه بنیاد ملی نخبگان و آیین‌نامه‌های مربوط به منظور انجام ماموریت آن بنیاد در حوزه دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

وی افزود: برخورداری کشور از دانش پیشرفته، دستیابی به جایگاه برتر علمی و فناوری و اقتصادی در سطح منطقه و پاسخگویی به نیازهای صاحبان استعدادهای برتر در ابعاد معنوی از چشم‌انداز طرح شهاب است.

رییس بنیاد نخبگان مازندران تصریح کرد: پرورش استعدادهای برتر، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتر و حمایت تربیتی و معنوی از اهداف طرح شهاب است.

وی با بیان اینکه مخاطب طرح شهاب دانش‌آموزان از مقطع چهارم دبستان است، ادامه داد: این طرح در سال 1393 در برخی از مدارس استان آغاز شد و اکنون مرحله دوم آن از مهر ماه در حال اجراست.

دومیری گنجی اظهار کرد: در این طرح مقرر شد معلمان در طول سال، 8 مولفه را در دانش‌آموزان بررسی کنند و این روند تا سال سوم دبیرستان ادامه دهند.

وی یادآور شد: امید است با این طرح دانش‌آموزان نخبه و علاقه آنها به رشته خاص شناسایی و در همان مسیر هدایت شده و پرورش یابند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل