نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ویتامین D به درمان HIV کمک می‌کند

 بر خلاف ویتامین‌های دیگر ویتامین D را از غذاها بدست نمی‌آوریم. بلکه بخش عمده‌ی ویتامین‌ D بوسیله بدن ساخته می‌شود. در واقع این ویتامین در اثر تابش نور آفتاب در پوست بدن ساخته می‌شود.

پژوهش جدید حاکی از آن است که سطح پایین ویتامین D ممکن است بهبود سیستم ایمنی بزرگسالان مبتلا به HIV مثبت تحت درمان را محدود کند.

در افراد مبتلا به HIV اغلب سیستم ایمنی بدن به طور مؤثر به پاتوژن‌های شایع پاسخ نمی‌دهد که این امر منجر به مرگ آنها می‌شود.

پژوهشگران اظهار کردند: بهبود سیستم ایمنی در افراد مبتلا به ویروس ایدز بسیار موثر است.

این مطالعه در طول ۱۸ ماه انجام شد و شرکت‌کنندگان آن ۳۹۸ بزرگسال مبتلا به HIV مثبت بودند.

تحقیقات نشان داد که ویتامین D به بهبود سریع سلول‌های CD4 T بزرگسالان کمک می‌کند. همچنین شرکت‌کنندگانی که سطح این ویتامین در بدن آنها کافی بود، نسبت به افرادی که کمبود ویتامین داشتند، روند درمانشان سریع‌تر بود و دستگاه ایمنی بدن آنها بهتر به درمان پاسخ می‌داد.

ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر مواد غذایی در دیوراه‌ی روده کمک می‌کند. کلسیم و فسفر برای سلامتی و استحکام استخوان‌ها ضروری هستند.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز،همچنین شواهدی وجود دارد که ویتامین D خطر ابتلا به بیماریهایی مانند سرطان، دیابت و بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد.کودکان در حال رشد، زنان باردار و زنان شیرده به ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل