نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور خودروی بدون راننده در مسابقات فرمول E

سال گذشته مسابقات فرمول ای برای اولین بار با خودروهای برقی برگزار شد. ورود این نوع از خودرو ها به این سری از مسابقات نشانه تحول عظیم صنعت اتومبیل سازی و موفقیت خودروهای الکتریکی است. هم اکنون بعد از گذشت تنها دو فصل از این سری از مسابقات قهرمانی، پایه گذاران آن برای ورود خودروهای بدون راننده به این دسته از مسابقات تلاش می کنند. این مسابقه که Roborace نام گرفته است در سال های بین 2016 تا 2017 برگزار خواهد شد. زمان و مسیر تعیین شده برای مسابقات خودروهای بدون راننده نیز دقیقا مشابه ها مسابقات معمول فرمول ای خواهد بود.

برنده این مسابقه اتومبیلی خواهد بود که بیش از سایرین شبیه خودروهای حرفه ای کنترل شده توسط راننده به حرکت بپردازد

بنا بر گزارش ها، این سری از مسابقات با همکاری کمپانی کاینتیک (Kinetik) انجام خواهد شد. این کمپانی یکی از بزرگ ترین توسعه دهندگان فناوری های جدید به حساب می آید. برنده این مسابقات بر اساس توانایی های خود در ساخت بهترین خودرو بدون سرنشین با بهترین الگوریتم ها قضاوت خواهد شد.

 هر کدام از ده تیم شرکت کننده در این مسابقه با خود دو خودرو به همراه خواهند داشت و از خودروهای یکسان استفاده خواهند کرد. برنده این مسابقه اتومبیلی خواهد بود که بیش از سایرین شبیه خودروهای حرفه ای کنترل شده توسط راننده به حرکت بپردازد.

با این وجود بیانیه فرمول ای در این باره بسیار کوتاه بود. سخنگوی این کمپانی در این باره اعلام کرده است که حداکثر سرعت این خودرو ها 186 مایل بر ساعت معادل 300 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. فرمول ای در طی سال آینده جزئیات بیش تری از این مسابقات را اعلام خواهد کرد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل