نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از کم مصرف ترین خودروهای دنیا

در دنیای امروزی ما میزان مصرف سوخت به عنوان یکی از عناصر تعیین کننده در خرید خودرو به حساب می آیند. حال پیشرفت صنایع خودرو سازی به اندازه ای بوده است که برخی از خودروها دارای مصرف بسیار اندکی هستند که باور آن برای ما دشوار خواهد بود. در ادامه شش عدد از کم مصرف ترین خودروهای جهان را در قالب یک گزارش تصویری به شما معرفی خواهیم کرد.

پیشرفت صنایع خودرو سازی به اندازه ای بوده است که برخی از خودروها دارای مصرف بسیار اندکی هستند که باور آن برای ما دشوار خواهد بود.

Volkswagen XL1: میزان مصرف 0.9 لیتر در یک صد کیلومتر

این خودرو در سال 2013 میلادی ساخته شده است و شاید بتوان آن را کم مصرف ترین خودرو شهری در جهان به حساب آورد

Zoleco Eco Exotic Sports Car: میزان مصرف 1.55 لیتر در یک صد کیلومتر

در سال 2011 که این خودرو به بازار عرضه شده بود عنوان کم مصرف ترین خودرو شهری جهان را به خود اختصاص داده بود که البته تنها 2 سال موفق به حفظ این عنوان شد.

Laval University's Eco-Marathon Champion: میزان مصرف 0.09 لیتر در یک صد کیلومتر

این خودرو ویژه شاید به هیچ عنوان جایی در خیابان ها نداشته باشد ولی طراحی منجر به فرد آن نشان داده است که بشر می تواند وسایل نقلیه را با مصرفی بسیار پایین طراحی کند. سازنده این خودرو ویژه مدعی است که خودرو او نسل آینده ماشین های بشر را خواهد ساخت.

 

Cambridge Design Partnership concept car: میزان مصرف 0.17 لیتر در یک صد کیلومتر

این خودرو نیز یک نمونه آزمایشی و مفهومی است و تنها یک نسخه از آن ساخته شده است که برای آزمایش آن یک کودک 11 ساله وظیفه رانندگی را بر عهده گرفته است.

Brigham Young University Supermileage Vehicle: میزان مصرف 0.18 لیتر در یک صد کیلومتر

این خودرو بر خلاف سایر موارد به جای استفاده از فناوری ویژه برای بخش موتور به سراغ طراحی بهینه بدنه رفته است و با استفاده از مواد خاص موفق به ثبت این رکورد استثنایی گشته است.

Valentin Technologies Ingocar: میزان مصرف 1.38 لیتر در یک صد کیلومتر

شاید این مورد را نتوان یک خودرو واقعی به حساب آورد ولی این خودرو از زمان طراحی در سال 2007 میلادی توجه بسیاری از مهندسان را به خود جلب کرده است زیرا نوع طراحی موتور آن به نحوی بوده است که می تواند مصرف سوخت را تا حد بسیار بالایی کاهش بدهد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل