نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه همکاری پژوهشگاه اقیانوس شناسی با شبکه علمی اقیانوس شناسی کشورهای اسلامی

 در این بازدید که با حضور ناصر حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه، معاونان و اعضای هیات علمی و همچنین نمایندگان کشور برگزار شد، توسعه همکاری­ های مشترک ایران و شبکه علمی فناوری اقیانوس­شناسی کشورهای اسلامی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین از همایش ­های شبکه در سال­های گذشته به عنوان فرصت مناسبی برای گردهمایی پژوهشگران کشورهای اسلامی یاد شد و توسط طرفین پیشنهاد برگزاری کارگاه­های آموزشی تخصصی در کمیته راهبری این شبکه برای ارتقاء سطح علمی، مطرح شد.
در این راستا، اجرای کارگاه­های آموزشی در INOC با موضوع ­های پیشرفته و به ­روز به­ جای همایش ­های قبلی در دستورکار فعالیت­ های این شبکه قرار گرفت. 
همچنین مقرر شد کارگاه آموزشی با عنوان ' تغییر اقلیم و عوامل موثر زیست ­محیطی بر دریای خزر' با همکاری INOC در اوایل سال 2016 میلادی در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار شود.
دکتر ارگون در این دیدار از آزمایشگاه ­ها، مرکز ملی پیش ­بینی و هشدار مخاطرات دریایی و همچنین مرکز ملی داده­ ها و اطلاعات دریایی پژوهشگاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای علمی و تجهیزات آزمایشگاهی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت.
بر اساس این گزارش پیشتر دکتر ارگون ضمن بازدید از سازمان پژوهش­های علمی و صنعتی ایران نسبت به پیشنهاد بر برگزاری کارگاه آموزشی در قشم در زمینه ' فناوری دریا و توسعه پایدار' با هماهنگی پژوهشگاه ملی اقیانوس­ شناسی و علوم جوی اعلام آمادگی کرد. 
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در ادامه پرفسور ارگون نقطه نظرات خود را پیرامون نحوه مشارکت کشورهای اسلامی در فعالیت­های INOC ابراز و خرسندی خود را از توسعه همکاری­های ایجاد شده اعلام کرد و به سخنرانی با در زمینه ' هیدرات های گازی (Gas Hydrates) در دریای سیاه به عنوان تولید کننده انرژی نسل های آینده' پرداخت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل