نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختصاص بیشترین بودجه حوزه سلول های بنیادی به طرح های فناورانه

 دکتر امیرعلی حمیدیه در سومین نشست کارگروه فناوری در مورد اختصاص بودجه به طرح های فناوری افزود: با توجه به وجود کارگروه های پژوهشی این ستاد، علاوه بر اختصاص بیشترین میزان بودجه به این طرح ها، درحال حاضر نیز نخستین طرح هایی که از سوی این ستاد مورد حمایت مالی قرار می گیرند، طرح های فناورانه هستند.
وی خاطرنشان کرد: لازم است طرح های فناورانه مورد نیاز کشور، بررسی شوند و برای آنها نقشه کسب و کار تدوین شود. 
در این نشست مهین نیکوگفتار، مدیر تجاری سازی و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی نیز گفت: طرح های فناورانه از طرح های پژوهشی تفکیک و داوری طرح ها در دو مرحله انجام شده است.
وی افزود: از مجموع 33 طرح فناورانه در مرحله اول داوری، 18 طرح به مرحله دوم راه پیدا کرده و در ادامه روند داوری در مرحله دوم نیز، 9 طرح مورد پذیرش داوران قرار گرفته اند.
نیکوگفتار ادامه داد: طرح ها به سه سطح حمایتی تقسیم شده اند و حمایت طرح ها تا مبلغ 100 میلیون تومان توسط صندوق های حمایت کننده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،وی گفت: همچنین حمایت طرح ها با مبالغ 100 تا 700 میلیون تومان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد و طرح های بیش از 700 میلیون تومان نیز با معرفی این معاونت به صندوق نوآوری و شکوفایی، مبلغ حمایتی خود را دریافت می کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل