نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از سایت باستانی یک میلیون ساله

معبد لانگانگ (Longgang Temple) در سایت دیرین مردم شناسی (paleoanthropological site) واقع در شهر هانژانگ (Hanzhong) استان شانسی (Shaanxi Province) در شمال چین قرار دارد که به تازگی توسط تیمی از باستان شناسان مورد کاوش و بررسی قرار گرفته است .

از سال 2013 باستان شناسان در حفاری های انجام شده در این سایت ، آثار بسیاری از دوره پارینه سنگی تا عصر سلسله های شانگ و ژو (Shang and Zhou Dynasties) ، قرن یازدهم پیش از میلاد تا 256 پیش از میلاد ، را به دست آورده اند .

باستان شناسان از موسسه دیرین شناسی مهره داران و دیرین مردم شناسی (Institute of Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology) وابسته به آکادمی علوم چین و موسسه باستان شناسی شناسی (Shaanxi Archaeological Institute) در حفاری های خود در ویرانه های سایت دیرین مردم شناسی معبد لانگانگ آثاری از فعالیت های انسانی که قدمت آن به یک میلیون سال پیش می رسد را کشف کرده اند .

این کشف ثابت می کند که دره هانشوی (Hanshui Valley) نیز یکی از ریشه های تمدن باستانی چین به حساب می آ ید.

لازم به توضیح است که سایت ویرانه های معبد لانگانگ در دهه 1980 میلادی کشف شده است . از سال 2013 باستان شناسان در حفاری های انجام شده در این سایت، آثار بسیاری از دوره پارینه سنگی تا عصر سلسله های شانگ و ژو (Shang and Zhou Dynasties) ، قرن یازدهم پیش از میلاد تا 256 پیش از میلاد ، را به دست آورده اند. در این میان بیش از سی هزار ابزار سنگی تراش خورده از دوره پارینه سنگی به دست آمده است.

علاوه بر آن ، در حال حاضر باستان شناسان به کاوش و حفاری آثار دوره نوسنگی با 150 هزار متر مربع که یکی از چند ویرانه باقی مانده از دوره پارینه سنگی در چین است، می پردازند.

سایت دیرین مردم شناسی معبد لانگانگ به طور دقیق در کناره جنوبی رودخانه هانجیان (Hanjian River) واقع در شهرستان Lianshan از بخش Nanzheng نزدیک به 3.5 کیلومتری شهر هانژانگ (Hanzhong) استان شانسی (Shaanxi Province) در شمال چین قرار گرفته است که شامل کارگاه سفالگری، منطقه زندگی و سکونتگاه و منطقه تدفین می شود.

در خاتمه گفتنی است وانگ شی جیانگ (Wang Shejiang) از محققان موسسه دیرین شناسی مهره داران و دیرین مردم شناسی آکادمی علوم چین در این سایت به کاوش مشغول است و تا کنون آثار بسیار مهمی را به دست آورده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل