نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاوش در پایتخت باستانی سرخپوست ها

تیمی از باستان شناسان پروئی در کاووش های جدید خود موفق به شناسائی چهار مقبره یک هزار و 100 ساله متعلق به دوران پیش از کلمبیائی ها شده اند .

در این مقابر چهار اسکلت انسانی به دست آمده که جنسیت سه تای آن ها زن بوده و اسکلت چهارم به یک مرد تعلق دارد . تمامی این افراد جز مردم فرهنگ ایچما Ichma culture هستند .

در همین زمینه میرلا گانوزا Mirella Ganoza از پژوهشگران باستان شناس کشور پرو اعلام کرد : "  این مقابر در محوطه هواکا پوکلانا Huaca Pucllana که یکی از سایت های باستانی بسیار با اهمیت شهر لیما محسوب می شود ، به دست آمده اند . " بر اساس اطلاعات منتشر شده در این زمینه ، در این مقابر چهار اسکلت انسانی به دست آمده که جنسیت سه تای آن ها زن بوده و اسکلت چهارم به یک مرد تعلق دارد . تمامی این افراد جز مردم فرهنگ ایچما Ichma culture هستند . مقابر فوق الذکر در راس هرمی قرار دارد که در مرکز تشریفات شهر باستانی هواکا پوکلانا ساهته شده بود . به گفته کارشناسان ، اجساد این افراد در حالت نشسته دفن شده و رو به جنوب شرق بودند . بدن آن ها با پارچه پوشانده شده و طناب پیچ شده بود . در کنار این اجساد همچنین اشیا و آثار متعددی از جمله ظروف سرامیکی قرار داشت .

میرلا گانوزا در این رابطه اعلام کرد : " ما همچنین در این مقابر با آثاری همچون سوزن ، توپ های نخ و پارچه رو به رو شدیم که نشان می دهد  این افراد در صنعت نساجی مشغول به کار بوده اند . "

از سوی دیگر ایزابل فلورس  Isabel Flores مدیر سایت موزه پروژه هواکا پوکلانا در رابطه با این کشف اعلام کرد : " موقعیت این اجساد و محل دفن آن ها در یکی از مهمترین و مقدس ترین مراکز تمدن فوق ، نشان می دهد افرادی دفن شده در این محل از رتبه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار بودند . "

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که کشفیات فوق می توانند به کارشناسان اطلاعات ارزشمندی در رابطه با تاریخ پروی باستان ارائه کنند افزود : " اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که مردم فرهنگ ایچما در فاصله زمانی یک هزار تا یک هزار و 450 سال پیش در این منطقه زندگی می کردند . "

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل