نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معاون پژوهشگاه علوم انسانی:

اشرف بروجردی در نشست تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان که در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دو هدف در رویکرد شکل‌گیری تشکل‌ها وجود داشت، اولین رویکرد توزیع قدرت بود یعنی قدرت نباید متمرکز باشد.

وی افزود: مردم به‌طور مستقیم تصمیم‌گیرنده نیستند؛ ولی تصمیم‌ساز هستند و در تصمیم‌گیری‌ها نقش دارند و تشکل‌های مردمی می‌تواند مانع از متمرکز شدن قدرت باشد.

معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: تمرکز قدرت آغاز فساد در بین مجموعه‌ها است و در آیین ما نیز آمده هیچ کس حق ندارد خود را بالاتر از دیگران بداند و تاکید آیین الهی بر این است که باید امانت‌ها را به اهلش سپرد و کدام امانت بالاتر از سرپرستی و هدایت مردم است و تمرکز قدرت می‌تواند این فساد را ایجاد کند.

وی با بیان این‌که دومین هدف از تشکیل سازمان‌های مردم نهاد ایجاد مشارکت مردم بود، عنوان کرد: در آیین اعتقادات ما نیز اآمده که ما همه با هم برای هم و در کنار هم تلاش کنیم و خطوط مشترک را بر باورهای انفرادی مقدم بدانیم.

بروجردی گفت: در جامعه باید خطوط مشترک باشد و همین جمله همدلی و همزبانی گویاترین مسئله برای این امر است و حتی در ادبیات ما نیز بر همدلی تأکید شده است.

وی افزود: همزبانی یعنی قدرت گفت‌وگو، مذاکره بیان مسئله و ارائه منطق را داشته باشید و این می‌تواند مقدمه رسیدن به رشد و تعالی باشد.

معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خاطرنشان کرد: برداشتن گام به جلو سبب کوتاهی راه و پیشرفت می‌شود و ما نیز انتطار داریم شما با همدلی، همزبانی، مذاکره و گفت‌و‌گو برای توسعه کشور و توسعه آیین و تعالی ایران تلاش کنند و همه با هم پای صندوق‌های رای بروند.

بروجردی عنوان کرد: تشکل‌های غیر دولتی به ما کار جمعی، سازمان یافته و مشارکتی را یاد می‌دهند؛ ولی متاسفانه هنوز هم قانون برای تشکل‌های غیر دولتی نداریم و فقط یک آیین‌نامه داریم.

به گزارش ایسنا ، وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده شاهد تدوین قانون برای تشکل‌های غیر دولتی باشیم و در تعامل با هم راهی برای دستیابی به جامعه‌ای برخوردار پیدا کنیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل