نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور دانشگاه شهیدچمران در تصمیم‌گیری‌های کلان حوزه آب کشور

 دکتر غلامحسین خواجه امروز دوشنبه 9 آذرماه در اولین نشست داوری مقالات ارائه‌شده به دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در سالن جلسات ریاست دانشگاه، اظهارکرد: از 25 سال قبل تاکنون این سمینار علمی در استان خوزستان و به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: سمینار مهندسی رودخانه از سمینارهای بین‌المللی و معتبری است که خروجی آن تاکنون در حل بسیاری از مشکلات حوزه آب استان و کشور مؤثر بوده است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز وجود رودخانه‌ها و سدهای بسیار در خوزستان را ظرفیتی مهم برای استان دانست و گفت: اساتید این دانشگاه تاکنون پژوهش‌های بسیاری در راستای بررسی وضعیت این حوزه و ارائه راهکار برای حل معضل‌های حوضه‌های آبی استان انجام داده‌اند.

ارسال 508 مقاله به دبیرخانه دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه

همچنین هوشنگ حسونی‌زاده، دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه از ارسال 508 مقاله علمی به دبیرخانه این سمینار در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و اظهارکرد: از مجموع 508 مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه سمینار 10 مقاله از دانشگاه‌های خارجی است.

وی گفت: سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه از 25 سال قبل تاکنون در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود و امسال نیز با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان، استانداری و شرکت دزآب در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه افزود: هدف اصلی این سمینار ترویج علم، بیان مشکلات حوزه آب استان و ارایه راهکار برای حل این مشکلات و یکی از دستاوردهای این سمینار ایجاد رشته مهندسی رودخانه از سال 86 در دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است.

حسونی‌زاده در خصوص محورهای برگزاری این سمینار، عنوان کرد: در هر دوره بر اساس نیازها و مسائل و مشکلات حوضه‌های آبی استان و کشور، محوری‌های سمینار تعیین می‌شود که امسال با توجه به تداوم مشکلات خشکسالی و کیفیت آب، مدیریت کمی و کیفی رودخانه‌ها جزء محورهای اصلی اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در محورهای "مدل‌سازی در مهندسی رودخانه"، "سازه‌های هیدرولیکی در رودخانه‌ها"، "اثرات انتقال آب بین‌حوضه‌ای"، "خشکسالی و تغییر اقلیم بر تغییرات کمی و کیفی رودخانه‌ها"، "هیدرولیک جریان و رسوب در رودخانه"، "اثرات آلاینده‌ها، سازه‌ها و فعالیت‌های مهندسی بر زیست‌بوم رودخانه‌ها"، "کاربرد RSو GIS و مهندسی ارزش در مهندسی رودخانه"، "روش‌های نوین اندازه‌گیری و مانیتورینگ جریان و رسوب در رودخانه‌ها"، "اثرات اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و فرهنگی فعالیت‌های مهندسی رودخانه" و "مدیریت بحران در رودخانه‌ها و بهینه‌سازی و آنالیز ریسک در مهندسی رودخانه" از 29 دی‌ماه تا یکم بهمن‌ماه امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل