نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف معبد 3 هزار و 500 ساله در مصر

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت عتیقه جات مصر ، باستان شناسان در پژوهش های اخیر خود در این کشور موفق به شناسائی بقایای یک معبد 3 هزار و 500 ساله در محل پایتخت باستانی این کشور در شمال دلتای رود نیل شده اند . این پژوهش ها منجر به شناسائی یک دیواره و خاکریز بزرگ در این محوطه شده است . در همین رابطه ممدوح الدماتی ، وزیر عتیقه جات مصر در بیانیه ای اعلام کرد این کاووش ها به وسیله تیمی از باستان شناسان موسسه باستان شناسی اتریش انجام شده است . در این اطلاعیه در مورد زمان این کاوش ها اطلاعاتی عنوان نشده است .

سازه های فوق الذکر و بقایای معبد باستانی و دیواره های شهر دارای 3 هزار و 500 سال پیشینه بوده  در تل الدبا در منطقه استان شرقیه که پایتخت باستانی مصر در آن قرار داشت ، ساخته شده است .

به گفته این مقام ارشد میراث فرهنگی دولت مصر ، این دیواره ها احتمالا بخشی از دیوارهای دفاعی شهر بوده و به عصر سلسله میانی فراعنه مصر تعلق دارند . این دوران مقارن با زمانی است که اقوام هیکسوس ها به کرات به مصر حمله کرده و این حملات همچنین در آسیا نیز مشاهده شده است .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، سازه های فوق الذکر و بقایای معبد باستانی و دیواره های شهر در تل الدبا در منطقه استان شرقیه که پایتخت باستانی مصر در آن قرار داشت ، ساخته شده است .

به گفته محمود عفیفی از کارشناسان میراث فرهنگی مصر ، این دیواره ها دارای 500 متر طول و 7 متر ضخامت بوده و از جنس ماسه سنگ ساخته شده اند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل