قفل های آینده، ارزان و با ضریب امنیتی بالا

استفاده از قفلهای رایج (معمولی) به جهت اینکه توسط دزدان حرفه ای و حتی نیمه حرفه ای به راحتی باز می شوند دردسرهای خاص خود را دارد. از سوی دیگر قفلهای با ضریب امنیتی بالا نیز قیمت گزافی دارند که هر کسی توان خرید آنها را ندارد. اکنون این پرسش مطرح می شود که چه باید کرد؟

یک مخترع کانادایی به نام «رایان باولی» قفلی هم نام خود یعنی Bowley ابداع کرده که بنابر ادعای وی به رغم قیمت ارزان، ضریب امنیتی بسیار بالایی دارد.

یک مخترع کانادایی به نام «رایان باولی» قفلی هم نام خود یعنی Bowley ابداع کرده که بنابر ادعای وی به رغم قیمت ارزان، ضریب امنیتی بسیار بالایی دارد.

در قفلهای معمولی همزمان با ورد کلید به حفره قفل، برشهای موجود در لبه کلید پینهای قفل را در یک ردیف قرار داده و بدین ترتیب سیلندر قفل چرخیده و باز می شود. اما مشکل اینجاست که با استفاده از هر وسیله ای شبیه کلید نیز می توان به قفل حمله ور شده و با اندکی تلاش آن را باز کرد.

اما در قفل جدید Bowley، این مشکل به واسطه اینکه کلید در حین ورود به قفل با پینها در تماس نیست به نوعی حل شده است.

در این نوآوری ابتدا کلید باید وارد قفل شده و سپس 180 درجه چرخانده شود تا لبه آن در جایی قرار گیرد که با پینها در تماس باشد.

کلیدی که برای این قفل در نظر گرفته شده دارای شیاری مخصوصی است که به آن قابلیت گردش در سیستم حفاظتی درونی قفل را می دهد.

این نوآوری در سایت جذب سرمایه Kickstarter و با هدف پیدا کردن حامی مالی ارایه شده تا فرآیند تولید انبوه آن نیز به زودی آغاز شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا