نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقش مهم جهاددانشگاهی در حل مشکلات زیست محیطی ‌

یونس رنجکش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفر یکروزه دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی کشور به گیلان، اظهار کرد: حضور مقام ارشد یک مجموعه در سطح استان نقش مهمی در شناخت و ارتقای سهم آن مجموعه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی گیلان به پشتوانه سرمایه انسانی و نیروهای جهادی از ظرفیت های بالایی برخوردار است، افزود: جهاددانشگاهی گیلان می تواند در بحث شرکت  های دانش بنیان که مدنظر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است فعالیت سازنده داشته باشد.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت های پژوهشی خوبی در سطح ملی و استانی به همت جهاددانشگاهی در حال انجام است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی گیلان می تواند به واسطه حمایت های مرکزی این نهاد و بهره مندی از توان نیروی انسانی متخصص و کارآمد نقش مهمی در راستای توسعه استان ایفا کند.

رنجکش با اشاره به فعالیت پژوهشکده محیط زیست کشور در استان گیلان گفت: باید از ظرفیت این مجموعه حداکثر استفاده را داشته باشیم تا جهاددانشگاهی بتواند با ارائه طرح های پژوهشی کارآمد و جذب اعتبار و سرمایه نقش مهمی در حل مشکلات زیست محیطی ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید اثربخشی پروژه های جهاددانشگاهی در زندگی مردم دیده شود، خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت های این مجموعه در بخش پزشکی با مشارکت موسسه بین المللی رویان به منظور تاسیس مرکز درمان ناباروری و گسترش فعالیت در بخش کشاورزی از ظرفیت های این مجموعه است که باید بدان توجه کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل