نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیستم مکالمه از طریق سنجاق سینه

امیت سینگال، مهندس نرم افزار و معاون ارشد شرکت گوگل به تازگی موفق به ساخت دستگاه بلوتوثی و پوشیدنی جدیدی شده است که با استفاده از لمس دست کنترل می شود. زمانی که این سازه فعال می شود فرمان صوتی شما به همراه بازخوردهای صوتی دریافت شده توسط این دستگاه با استفاده از هدفون یا اسپیکرهای بسیار کوچک آن به هندست نصب شده بر روی دستتان انتقال پیدا می کند.

این نمونه از سازه های پوشیدنی نیز راهی برای جستجو در گوگل هستند و می توان انتظار داشت که گوگل کاربری های مختلفی را بر اساس آن به مشتریان معرفی سازد.

با این حال نمی توان گوگل را به عنوان اولین شرکتی دانست که به این ایده پرداخت است. در حقیقت هم اکنون تولیداتی در بازار وجود دارند که می توانند کارکرد های مشابه این سازه را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال باید در نظر داشت که سایت گوگل همواره در حال پیشرفت است.

این روزها کاربران این سایت با استفاده از راه های بسیار متفاوت و دستگاه های بسیار متنوع می توانند در گوگل به جستجو بپردازند. این نمونه از سازه های پوشیدنی نیز راهی برای جستجو در گوگل هستند و می توان انتظار داشت که گوگل کاربری های مختلفی را بر اساس آن به مشتریان معرفی سازد.

جالب است بدانید که این نوع از سیستم ارتباطی اولین بار در فیلم های مشهور پیشگامان فضا (Star trek) معرفی شده است. این سری از فیلم ها که نخستین نسخه آنها چند دهه پیش منتشر شده است تا به حال فناوری های بسیار جالبی مانند تبلت، تلفن همراه و غیره را به صورت موفقیت آمیز پیش بینی کرده اند و به همین دلیل نیز در میان دوست داران علم و فناوری دارای جایگاه خاصی هستند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل