گردش مجازی در آثار باستانی

شرکت گوگل در زمینه خدمات ویژه اینترنتی بسیار مشهور است و هر سال شاهد افزوده شدن امکانات بسیاری توسط این شرکت هستیم که در رده های جهانی یا منطقه ای ارائه می شوند. به تازگی این شرکت در اقدامی ویژه، کشور اردن را به لیست مراکز قابل بازدید مجازی خود افزوده است.این قابلیت برای 30 مکان باستانی این کشور از جمله شهر پترا، قلعه افسانه ای باقی مانده از جنگ های صلیبی و… فعال شده است.

این قابلیت برای 30 مکان باستانی این کشور از جمله شهر پترا، قلعه افسانه ای باقی مانده از جنگ های صلیبی و… فعال شده است.

اردن کشوری بسیار تاریخی با سایت های بسیار مهم تاریخی و مذهبی است. با این حال ممکن است بازدید از این مکان های زیبا برای هرکسی مقدور نباشد. به این ترتیب کمپانی گوگل تصمیم گرفته است که بسیاری از این سایت های تاریخی و مذهبی را به قابلیت های فعلی نقشه خود اضافه کند. کاربران می توانند با استفاده از مرورگر نصب شده بر روی کامپیوتر یا تلفن هوشمند همراه خود این مکان ها را به صورت مجازی و سه بعدی مشاهده کنند. این قابلیت برای 30 مکان باستانی این کشور از جمله شهر پترا، قلعه افسانه ای باقی مانده از جنگ های صلیبی و… فعال شده است.

با این حال باید در نظر داشت که مشاهده این آثار با استفاده از این روش هیچ گاه نمی تواند عظمت اصلی آن را برای بازدید کنندگان به نمایش بگذارد اما در هر حال با این روش می توان به ایده ای کلی از این آثار باستانی دست یافت.

شایان ذکر است که این ساختار به عنوان بخشی از سیستم استریت ویوو (Street View) شرکت گوگل در نظر گرفته می شود و به عنوان یک واحد خدماتی مجزا به حساب نمی آید. به همین دلیل نیز می توان با مراجعه به سرویس استریت ویوو که برای سال ها در لیست خدمات این شرکت قرار داشته است، از این ویژگی جدید بهره مند شد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا