ساخت بزرگ ترین دیتا سنتر روسیه

دیتا سنتر ها در ساختار فعلی شبکه های بین المللی کامپیوتری نقشی بزرگ را ایفا می کنند و به همین دلیل نیز کشور های مختلف بودجه های کلانی را برای ساخت دیتا سنتر های قابل اعتماد و نیرومند اختصاص می دهند که نمونه بارز این موارد دیتا سنتری است که در کشور روسیه طراحی شده است.

تنها ده درصد از این رک ها برای مصارف کمپانی روسنرگواتم مورد استفاده قرار خواهند گرفت و باقی آنها به خریداران علاقه مند از صنایع مختلف فروخته خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، کمپانی برق روسنرگواتم (Rosenergoatom) بزرگ ترین مرکز اطلاعات خود را در روسیه، بر فراز مرکز برق کالینین برپا خواهد کرد. این مرکز که در 192 کیلومتری شمال غرب مسکو قرارگرفته است، 80 مگاوات برق تولید خواهد کرد که به گفته مهندسان برای تامین برق این مرکز اطلاعاتی و به صورت دقیق تر، ده هزار رک سرور به کار رفته در آن مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس محاسبه های گردانندگان این پروژه، ساخت این مرکز 975 میلیون دلار هزینه بر خواهد بود.

تنها ده درصد از این رک ها برای مصارف کمپانی روسنرگواتم مورد استفاده قرار خواهند گرفت و باقی آنها به خریداران علاقه مند از صنایع مختلف فروخته خواهد شد. بر اساس قوانین سخت گیرانه دولت روسیه، اطلاعات شهروندان روسی باید در سرور های داخلی این کشور ذخیره شود و نمی توان هیچ وبسایت یا مرکز اطلاعات روسی را یافت که اطلاعات خود را در خارج از این کشور انبار کرده باشد. به همین دلیل این پروژه به احتمال زیاد موفقیت آمیز خواهد بود و ممکن است تعداد مشتری های متقاضی برای استفاده از خدمات این دیتا سنتر، بیش تر از تعداد رک های موجود برای فروش باشد. این کمپانی هم اکنون تا حدی رشد کرده است که استفاده از سیستم جدید دیتا سنتر خود را به کمپانی های بزرگ و مشهوری نظیر گوگل و فیس بوک پیشنهاد کرده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا