برپایی بیش از دوهزار راهپیمایی در سراسر جهان برای مقابله با تغییرات آب وهوایی

 در آستانه برگزاری اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در پاریس (cop21) بیش از دو هزار راهپیمایی در سراسر جهان در حال شکل گیری است و تاکنون دست کم 20 هزار نفر در سیدنی استرالیا، به همین منظور راهپیمایی کرده اند.
در جریان راهپیمایی سیدنی، افراد زیادی پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آنها نوشته هایی مانند 'سیاره B وجود ندارد' و 'همبستگی در مقیاس جهانی' نوشته شده بود.
کلوور مور شهردار سیدنی در صفحه تویتر خود نوشت که به گفته برنامه ریزان این راهپیمایی، شمار واقعی شرکت کنندگان دست کم 45 هزار نفر بود که درصورت تایید این شمار، این بزرگترین راهپیمایی خواهد بود که تا کنون در سیدنی شکل گرفته است.در شهر آدلاید واقع در جنوب استرالیا، نیز حدود پنج هزار نفر با برپایی راهپیمایی این موضوع را برجسته کردند که تغییر آب و هوا، هیچ امنیت و پیشرفت بهداشتی و غذایی ندارد.
در پاریس به دنبال حملات اخیر، فعالان در نظر دارند که یک زنجیره انسانی تشکیل دهند؛ این زنجیره انسانی با شرکت بیش از سه هزار نفر و به طول سه کیلومتر خواهد داد.همچنین برپایی راهپیمایی هایی در شهرهایی از جمله برلین، لندن، سائو پائولو و نیویورک برنامه ریزی شده است.
نشست cop 21 با هدف ایجاد راهکاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از گرم تر شدن زمین با حضور سران حدود 150 کشور جهان به مدت 11 روز( 9-20 آذرماه ) در پاریس برگزار می شود .
در نشست پاریس قراراست، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، شی جین پینگ ازچین، نارندرا مودی از هند و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه شرکت کنند.
فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه خواستار یک توافق الزام آور، جهانی و بلند پروازانه در مذاکرات پاریس شد اما در عین حال هشدار داد که دستیابی به این توافق آسان نخواهد بود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، وی افزود: بشر بدترین دشمن بشر است که این موضوع را می توانیم در تروریسم مشاهده کنیم اما در رابطه با آب و هوا نیز همین موضوع را می توانیم مطرح کنیم. بشر در حال تخریب طبیعیت و آسیب زدن به محیط زیست است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا