نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شرایط در دوران پساتحریم برای رشد فناوری صنعت بالگردی کشور مهیا است

امیر سرتیپ دوم 'محمد احمدآبادی' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوران با برقراری ارتباط با سازندگان قدیمی حوزه بالگرد در دنیا، می توانیم شاهد جهش خوبی در حوزه تعمیر، نگهداری و طراحی بالگرد باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی پژوهشگاه بالگرد در سال گذشته بیان کرد: برای راه اندازی این پژوهشگاه از تجربیات کشورهای پیشرفته الگوبرداری شده است؛ دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد وارد این پژوهشگاه می شوند و با دریافت یک پروژه کاربردی، شروع به کار عملی می کنند.
احمدآبادی اظهار کرد: در دوران پساتحریم، با استفاده از ظرفیت و افراد متخصص فعال در پژوهشگاه بالگرد کشور و فناوری های روز این صنعت، می توانیم شاهد رشد خوبی در این حوزه باشیم. 
وی با اشاره به اینکه اکنون در تمام صنایع مرتبط به بالگرد از قببل آردینامیک، الکترو اویونیک و مکانیک از فناوری های جدید استفاده می شود، ادامه داد: نیاز مشتری از یک سو، محدودیت ها، تحریم ها و نیز وجود تکنولوژی های فرسوده گذشته از سوی دیگر، عواملی هستند که صنعت بالگرد کشور را همواره به سمت انجام کارهای جدید سوق داده است، به طوری که طراحی بالگردهای ملی چهار، هشت و 14 نفره از بستر پژوهشگاه بالگردی کشور به دست آمده است.
احمدآبادی با بیان اینکه پژوهشگاه متفاوت از دانشگاه است، بیان کرد: فعالیت ها در پژوهشگاه با نگاهی دانشگاهی و کاربردی انجام می شود و با توجه به اینکه در حوزه بالگرد در کشور، هیچ دانشگاه فعالی نداریم و قالب دانشگاه هایی که در حوزه هواپیما و فضا فعالیت می کنند کمتر به حوزه بالگرد توجه دارند، راه اندازی پژوهشگاه بالگرد در کشور برای توسعه این صنعت ضرورتی بود که به آن توجه شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل