نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور 12 کشور در دومین مجمع عمومی پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی

مجید متقی طلب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی از حدود چهار سال قبل تشکیل شده و دبیرخانه آن در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است. 
وی افزود: راه اندازی این شبکه از مصوبات کمیته علم و فناوری سازمان کشورهای اسلامی (کامستک) است که 53 کشور عضو آن هستند.
متقی طلب یادآور شد: اولین مجمع آن حدود دو سال قبل با حضور نمایندگان 6 کشور انجام شد و دومین مجمع آن در ماه جاری با حضور 12 کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: تاکنون حضور کشورهای عراق، سوریه، مصر، سودان، اندونزی، سنگال، آذربایجان، بنگلادش، پاکستان، قزاقستان در این مجمع قطعی شده است و مالزی و تونس نیز از دیگر اعضایی هستند که همزمان با این مجمع، در کشورهای خود برنامه دارند و امیدواریم شاهد شرکت نمایندگان آنها نیز در مجمع پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی باشیم.
رییس پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: دومین مجمع عمومی پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در روز جمعه 27 آذرماه گشایش می یابد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و همزمان با آن، یک کارگاه آموزشی نیز توسط IDB ویژه تحلیل داده های مطالعات بین المللی برگزار خواهد شد.
وی توانمندسازی کشورهای جهان اسلام در حوزه علم و فناوری و گسترش تبادلات آنها در حوزه های علمی و فناوری را مهم ترین هدف و رویکرد برگزاری دومین مجمع عمومی روسای پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی عنوان کرد.
به گفته متقی طلب، با توجه به نزدیکی زمان برگزاری این مجمع عمومی با هفته پژوهش و فناوری کشور (22 تا 27 آذرماه)، بازدید روسای پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی از دستاوردهای پژوهش و فناوری نیز در برنامه آنها پیش بینی شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل