نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توجه به منافع گروه منجر به شکل‌گیری تیم‌های موثرتر می‌شود

محققان کالج کسب و کار مندوزا در دانشگاه نوتردام با همکاری محققان کالج رابرت لیدن در دانشگاه ایلیونیز، مطالعه میدانی را با همکاری 67 تیم کاری در شش شرکت در آمریکا و چین و یک مطالعه آزمایشگاهی را با همکاری 124 تیم دانشجویی در نوتردام انجام دادند.

نتایج بدست آمده از مطالعه میدانی و آزمایشگاهی نشان می‌دهد، رفتار و احساسات اعضای گروه نقش مهمی در اثربخشی و بهرهوری تیم ایفا می‌کنند.

هرچه افراد گروه بیشتر به حفظ منافع سایر اعضا ترغیب شوند، سطوح همکاری درون گروهی بالاتر رفته و بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند. همچنین در این گروه‌ها، احتمال ترک گروه در بازه زمانی کوتاه مدت، بدلیل تعامل نزدیک‌تر و وابستگی متقابل اعضا به یکدیگر کاهش پیدا می‌کند.

بالاترین سطح کارآیی و بهره‌وری یک تیم کاری، در زمان توجه اعضا گروه به منافع یکدیگر حاصل می‌شود؛ در چنین گروهی، سطح تعامل و هماهنگی بین اعضا در بالاترین سطح خود قرار دارد.

به گفته محققان، این نتایج این کاربردهای متعددی برای مدیران تیم‌ها دارد؛ افزایش انگیزه در بین اعضای گروه برای توجه به منافع سایر اعضا، بهره‌وری کل گروه را افزایش داده، رفتار درون سازمانی را بهبود می‌بخشد و مدت زمان حضور افراد در گروه را طولانی‌تر خواهد کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل