نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش فشار خون با کمک تلفن همراه

مطالعات جدید نشان می دهد که یک سیستم شبکه تعاملی با کمک تلفن همراه هوشمند می تواند ابزار موثر و مناسبی برای کنترل فشار خون باشد . آزمایش این عملکرد در افراد نشان می دهد فشار خون به خوبی کاهش پیدا می کند و آنها بهتر قادر به درک چگونگی شیوه زندگی خود تحت تاثیر فشار خون و مسائل ناشی از آن هستند.

علاوه بر مصرف روزانه دارو، افرادی که دچار فشار خون بالا هستند باید بدانند که ارتباط نزدیکی بین فشار خون و سبک زندگی روزانه وجود دارد .

قابل ذکر است که نتایج این تحقیقات در یک پایان نامه دکترا در دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg) سوئد ارائه شده است .

مشخص است زمانی که فشار خون افراد مبتلا به عارضه فشار خون بالا به خوبی تحت کنترل قرار گیرد ، خطر ابتلا به عوارض قلبی – عروقی نیز در آن ها کاهش کاهش پیدا می کند . علاوه بر مصرف روزانه دارو، افرادی که دچار فشار خون بالا هستند باید بدانند که ارتباط نزدیکی بین فشار خون و سبک زندگی روزانه وجود دارد. داروهای فشار خون به همراه تغییرات سبک زندگی نتیجه خوب و قابل قبولی به همراه خواهند داشت با این حال با تمام این آگاهی ها تعداد کمی از مردم قادر به این هستند که فشار خون خود را به خوبی کنترل کنند.

اولریکا بنگستون (Ulrika Bengtsson) در تز دکترای خود ، یک سیستم تعاملی را برای افرادی مبتلا به فشار خون بالا مطرح و بررسی کرده که با کمک تلفن همراه هوشمند ، می توانند روزانه فشار خون خود را تحت کنترل قرار دهند و به طور کلی بر وضعیت فشار خون مدیریت داشته باشند .

بر اساس توضیحات بنگستون ، نتایج آماری و بالینی بررسی های انجام شده در به کار گیری این سیستم ، نشان می دهد که  کاهش فشار خون بین هفته اول و هفته آخر به خوبی قابل مشاهده است. صرف نظر از سطح اولیه فشار خون ، فشار خون این افراد به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و روند کاهش آن نیز نسبتا مشابه بوده است .

لازم به ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله فشار خون بالینی (Journal of Clinical Hypertension) به چاپ رسیده و در وب سایت این مجله قابل دسترس است . جهت بررسی و مشاهده متن کامل این پژوهش در مجله مذکور ؛ اینجا را  کلیک کنید . 

منبع
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل