نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روبات هایی که شغل ما را می دزدند

در طی دهه های اخیر روبات ها به منظور کارهای سبک و بیرون از خانه استفاده شده اند؛ اما هم اکنون تکنولوژی این روبات ها تاحدی پیشرفت کرده است که می توان از آنها به عنوان نیروی کار پیشرفته تری نیز استفاده کرد.

باید به یاد داشت که هم اکنون نمی توان روند چگونگی انجام کار این روبات ها و همچنین میزان پیشرفت آنها را تخمین زد.

البته لازم به ذکر است که در این دوره از این روبات ها به صورت آزمایشی استفاده می شود و نباید انتظار داشت که این کارگران مصنوعی کارهای محول شده را به نحو احسن انجام دهند. با این حال می توان انتظار داشت که این روبات ها بتوانند در کارهایی نظیر امور داخل خانه، صنعت هتل داری و… به کمک انسان بیایند و کارهای سخت انسانی را بر دوش بکشند.

باید به یاد داشت که هم اکنون نمی توان روند چگونگی انجام کار این روبات ها و همچنین میزان پیشرفت آنها را تخمین زد. با این حال با ارائه مثال هایی از کارهایی که روبات ها می توانند امروزه به انجام آنها دست بزنند قضاوت را برعهده خود شما می گذاریم.

روبات سر آشپز: این روبات در سال 2012 میلادی توسط مخترع چینی Cui Runquan طراحی شده و تا به امروز سه هزار نسخه از آن به فروش رسیده است. این روبات می تواند در عرض یک دقیقه 130 رشته نودل را برش دهد.

روبات های سخنگو: سال گذشته دو روبات در موزه ملی توکیو نقش سخنگو و راهنمای بازدید کنندگان را برعهده گرفتند.

روبات عاقد: این روبات که توسط شرکت کوکورو روبوتیکس ساخته شده است ابتدا به منظور انجام امور منشی گری استفاده می شد اما در سال 2010 دو زوج در جشن عروسی خود از این روبات برای خواندن دیالوگ ازدواجشان استفاده کردند.

روبات هتل دار: ژاپن را می توان به عنوان یکی از کشورهای اصلی در تولید روبات های عجیب و جذاب دانست. محققان این کشور به تازگی روبات هایی را اختراع کرده اند که می تواند در انجام امور هتل داری مانند ارائه سرویس اتاق ها به کمک انسان ها بیایند.

نوع دیگر از روبات های فعالت در صنعت هتل داری توسط محققان ایالات متحده ساخته شده است. این روبات می توان به سرعت وسایل مورد نیاز درخواستی مهمان ها را برای آنها ببرد.

روبات خانه ساز: گروهی از محققان سوئیسی هم اکنون در حال ایجاد روبات های خانه ساز هستند. این روبات ها قادرند با قرار دادن تکه های آجر بر روی هم اتاقکی بسازند؛ اما میزان امنیت اتاق های ساخته شده توسط آنها هنوز در حال بررسی است.

 

مترجم: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل