امین سالاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر برندسازی، برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان کشور در عرصه های بین المللی، مورد توجه قرار گرفته، برند امید صهفا نیز در این راستا طراحی شده است.
وی بیان کرد: ایران توانمندی های بسیاری در زمینه ماهواره ای و فضایی دارد، بنابراین یک برند جدید که برگرفته از نام ماهواره امید شرکت صنایع الکترونیک ایران (گروه فضایی صاایران) و اولین کنسرسیوم فضایی کشور به نام صهفا است، به عنوان برند صادراتی ایران در این حوزه طراحی و رونمایی شده است.
سالاری اظهار کرد: از این به پس تمام خدمات و محصولات فضایی ایران برای صادرات با این برند در بازارهای بین المللی عرضه می شود.
وی یادآور شد: در ششمین نمایشگاه توانمندی های صنایع هوایی و فضایی ایران، علاوه بر رونمایی از این برند، 35 تفاهم نامه و قرارداد همکاری در زمینه تعمیر و نگهداری، همکاری فناورانه و انتفال فناوری بین شرکت های هوایی و فضایی ایرانی و خارجی منعقد شده است.
ششمین نمایشگاه توانمندی های صنایع هوایی و فضایی ایران از چهارم تا ششم آذرماه جاری در سایت پنها ۲ برگزار شد.