نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صادرات پنج میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان مازندران

علی معتمدزادگان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت پارک علم و فناوری مازندران از سال 89 افزود:به طور میانگین سالانه یک میلیون دلار محصولات فناورانه به دیگر کشورها صادر می شود.
وی تعداد شرکت های مستقر در این پارک را 85 واحد اعلام کرد و گفت: امارات متحده عربی ، افغانستان ، ترکیه ، عراق ، ترکمنستان ، فنلاند، ایتالیا و آلمان مقصد صادرات محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان مازندران است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از دیگ های ذغال سنگ سوز ، لیزرتک ، خشک کن ایستاده شالی و دستگاه های زیباسازی پوست به عنوان بخشی از محصولات صادراتی شرکت های دانش بنیان مازندران نام برد.
وی یافتن بازارهای جدید صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان را راهبرد اصلی این پارک معرفی کرد و گفت : تاکنون تولید 60 نوع محصول این شرکت ها تجاری سازی شده است و این روند با حمایت های دولتی سرعت می گیرد .
وی همچنین از برگزاری نخستین ' فن بازار ' استان مازندران همزمان با هفته پژوهش در تاریخ 14 تا 18 آذر خبر داد و افزود : فن بازار به مجموعه نمایشگاهی اطلاق می شود که در آن شرکت های فناور و دانش بنیان ایده ها و طرح های تحقیقاتی خود را ارائه می کنند تا با جذب سرمایه گذار نسبت به تجاری سازی و تولید انبوه اقدام شود .
او ادامه داد : تاکنون شرکت های فناور و دانش بنیان مازندران برای ایده و طرح های علمی به منظور تجاری سازی در فن بازارهای تهران شرکت می کردند ولی با برگزاری فن بازار در مازندران این فرصت و امکان برای شرکت های فناور استان فراهم می شود تا ایده و طرح های نو خود را در معرض دید سرمایه گذاران قرار دهند.
هم اکنون 150 شرکت دانش بنیان در مازندران فعال هستند که 85 شرکت در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان مستقر هستند 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل