ساخت روباتی که جانشین آتش نشان، سرباز و کارشناس خنثی سازی بمب می شود

 در جهانی که برای انسان ها طراحی شده است، روبات هایی که شبیه انسان ها هستند و مشابه انسان ها رفتار می کنند، مزیت های زیادی نسبت به همتاهای چرخ دار خود دارند.
اکنون مهندسان ایتالیایی یک روبات انسان نما ابداع کرده اند که به گفته آنها می تواند از ابزارهای انسانی استفاده و همانند انسان با محیط اطراف خود تعامل ایجاد کند.
محققان امیدوار هستند که این روبات به نام Walk-Man یک طراحی موثرتری برای وضعیت های جستجو و امداد و نجات باشد؛ وضعیت هایی که برای وارد شدن انسان بسیار خطرناک است.
محققان موسسه فناوری و دانشگاه پیزا در ایتالیا از سال 2013، روی ساخت این روبات انسان نما فعالیت کرده اند و در ماه ژوئن (خرداد-تیر) موفق شدند اولین نمونه آن را بسازند.
این روبات می تواند مانند یک انسان از دست ها، بازوها و پاهای خود برای ثبات و حفظ تعادلش استفاده کند. 
این محققان می گویند: هدف آنها از ساخت این روبات نشان دادن تحرک و تعادل نوع انسانی و قابلیت های دستکاری آنها است.
بلندی این روبات 6 فوت (1.82 متر) است و سر آن به سیستم صوتی استریو و اسکنر لیزر چرخشی مجهز است که به روبات در درک بهتر محیط اطرافش کمک می کند.
وزن این روبات 260 پوند (117.93کیلوگرم) است. 
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، محققان همچنین متذکر شدند که سرعت حرکت از ویژگی این روبات نخواهد بود زیرا بعد از بروز یک فاجعه، خطر برخورد این روبات با چیزهای موجود در محیط وجود دارد؛ در حالی که این روبات می تواند با گام های آهسته تر و متعادل تر بیشتر حرکت کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا