نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هدف نهایی جشنواره های رویش نهادینه کردن خلاقیتهای فردی است

 غلامعلی منتظر با بیان اینکه جشنواره نوآوری و شکوفایی رویش سبب جلب توجه جامعه به فضای نوآوری و مفهوم دانش بنیان می شود، گفت: این جشنواره ها با هدف رونق فضای علم و فناوری درکشور برگزار می شود که در گام اول نیروهای خلاق را شناسایی و در گام بعد به دنبال پرورش و توانمندی آنان حرکت می کند.
وی افزود: در جشنواره های رویش، افراد خلاق پس از شناسایی و با کمک پارک فناوری پردیس خلاقیت های فردی خود را با حمایت های بنیاد ملی نخبگان به شرکتی نوپا تبدیل می کنند.
منتظر تاکید کرد: در شرایط حاضر باید به تقاضای علم و فناوری در کشور دامن زد چراکه توسعه پایدار کشور از دالان علم می گذرد.
معاون بنیاد ملی نخبگان افزود: وابستگی اقتصادی بیش از صد ساله کشور به منابع زیرزمینی و توسعه نایافتگی کشور نشان می دهد برای رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار راهی به جز رونق دانش و توسعه فناوری وجود ندارد به همین دلیل برخورداری از خرد نخبگان و توانمندسازی نیروهای خلاق از اولویت های مهم کشور محسوب می شود.
منتظر حضور بیش از 14میلیون دانش آموز و 5 میلیون دانشجو و بیشترین تعداد مهندس در منطقه را نشانگر سطح علمی بالای کشور دانست و گفت: اغلب دانشجویان ایرانی از سطح علمی قابل قبولی برخوردار هستند اما با این حال ایران، کشوری دانش بنیان و دانش پایه قلمداد نمی شود و به دلیل وجود چنین پتانسیل بالایی است که رهبر فرزانه انقلاب طی دهۀ گذشته بیشترین تاکید را بر توسعۀ علم و فناوری در کشور به عنوان اصلی‎ترین راه رشد و پیشرفت کشور داشته اند.
به گزارش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان،بنیاد ملی نخبگان برای سال 94 تعداد هشت جشنواره رویش را به صورت منطقه ای پیش بینی کرده است که تاکنون چهار جشنواره به میزبانی استانهای خراسان جنوبی، لرستان، مازندران و سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل