به گزارش ایسنا،محققان دانشگاه پنسیلوانیا در این پژوهش، عملکرد مغزی 19 فرد سیگاری را در هنگام مشاهده 24 تصویر حاوی پیامهای هشداردهنده با استفاده از دستگاه امآرای مورد بررسی قرار دادند.
این تصاویر شامل عکسهایی با محتوای احساسی و هشداردهنده مانند وضعیت ریه افراد سیگاری، دندانهای خراب و جسد، به همراه تصاویری با محتوای احساسی کمتری مانند ماسک اکسیژن و سنگ قبر بودند.
نتایج بدست آمده نشان میدهد، تصاویری که بار احساسی زیادی داشتند، موجب افزایش فعالیت در قسمتهایی از مغز که درگیر ترس و ایجاد خاطرات طولانیمدت هستند، شدند؛ این تصاویر همچنین میل بیننده را برای کشیدن سیگار کاهش میدهد.
به گفته محققان، هرچه عکسها ترسناکتر یا منزجرکنندهتر باشد، میل مصرف سیگار با کاهش بیشتری مواجه میشود.
این پژوهش در مجله Tobacco Control منتشر شده است.
No tags for this post.