نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرگ 600 هزار نفر در جهان به دلیل فجایع مرتبط با اوضاع جوی

گزارش نگران کننده سازمان ملل که در آستانه برگزاری نشست دو هفته ای بررسی اوضاع اقلیمی زمین در پاریس منتشر شده گویای آن است که در پی بروز تغییرات جوی و فجایع زیست محیطی شکل گرفته از آن تریلیون ها دلار ضرر به اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان وارد شده است.

اما بخش نگران کننده تر این گزارش آن است که بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، نرخ بروز چنین فجایعی در آستانه افزایش است.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد فجایع مرتبط با اوضاع جوی زمین طی دو دهه گذشته به مرگ بیش از 600 هزار تن در سراسر جهان منجر شده است.

در نشست جهانی پاریس که چند روز دیگر در این شهر اروپایی آغاز می شود، سران و نمایندگان بیش از 120 کشور جهان درباره راهکارهای کاستن از حجم گازهای گلخانه ای و همچنین کند کردن روند افزایشی دمای زمین بحث و تبادل نظر می کند.

گزارش اخیر سازمان ملل که توسط دفتر کاهش خطرات فجایع این سازمان منتشر شده، آمریکا بالاترین نرخ فجایع مرتبط با تغییرات اقلیمی را در دو دهه گذشته متحمل شده است. با این حال به دو کشور چین و هند نیز به عنوان قربانیان مهم این فرآیند اشاره شده است. در این کشورها جاری شدن سیلاب زندگی میلیاردها تن را در این مدت تحت تأثیر قرار داده است.

همچنین برآورد شده که در پی بروز این بحرانهای زیست محیطی، نزدیک به 4.1 میلیارد نفر مجروح و هزینه سرسام آور بیش از 1.9 تریلیون دلاری به کشورهای مختلف جهان در دو دهه گذشته تحمیل شده است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل