این راهکارهای جدید که توسط دانشمندان دانشگاه کالج لندن، کالیفرنیا و MIT ارایه شده به صرفه جویی مالی قابل توجهی در صنایع هواپیمایی آمریکا و دنیا منجر خواهد شد.
در این مقاله که در ژورنال Nature Climate Change منتشر شده، دانشمندان به تشریح لزوم اعمال تغییراتی در هواپیماها پرداخته اند که نتایج مثبت اقتصادی و زیست محیطی آن طی سالهای آینده نمودار خواهد شد.
در حال حاضر برآورد می شود که آلایندگی کربنی ناشی از هواپیماها نقش ۲ تا ۳ درصدی از کل آلاینده های کربنی سراسر جهان داشته باشند.
دانشمندان پس از بررسی دقیق اطلاعات درخواستی از ایرلاین های سراسر آمریکا به ۱۴ راهکار اساسی و مؤثر در کاهش هزینه ها و تبعات مخرب زیست محیطی مرتبط با هواپیماها دست یافتند.
استفاده از موتورهای الکتریکی به جای موتورهای رایج و همچنین استفاده از موتورهای کمتر در یک هواپیما در حین جابجایی در فرودگاهها از جمله این موارد است.
کاستن از حجم سوختی که همواره بیش از حد نیاز و صرفا برای مواقع ضروری در باک هواپیما پر می شود و همچنین سرویس پیاپی موتوری هواپیماها از جمله موارد به شدت تأثیرگذار در کاهش سوخت آنها و در نهایت تولید کمتر آلاینده های کربنی است که در ظاهر کمتر کسی به آنها توجه خاص می کند.
به گزارش مهر، جایگزین سازی ترمزهای قدیمی با نمونه هایی که با استفاده از مواد سبکتر ساخته شده اند از دیگر موارد جالب توجه این مجموعه پیشنهادی است.
No tags for this post.