نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

۳۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال گرفتار آرتروز زانو هستند

دکتر سیداحمد رئیس السادات در سومین سمپوزیوم تازه های آرتروز زانو افزود: جراحی به موقع مهمترین عامل در میزان موفقیت مبتلایان به آرتروز زانو است، بنابراین توصیه می شود عمل جراحی نه خیلی زود و نه خیلی دیر انجام شود.

عضو هیئت علمی بیمارستان مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه آیا جراحی توصیه می شود توضیح داد: زمانی که فرد مبتلا با درمان های فیزیکی و دارویی به جایی نرسید، می تواند در سن مناسب و با انتخاب روش مناسب جراحی به بهبود عملکرد و افزایش کیفیت زندگی خود کمک کند.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در زمینه جراحی زانو توسط متخصصان امر گفت: ایران چه در زمینه جراحی زانو و چه در زمینه درمان های نگهدارنده غیر جراحی جزو کشورهای پیشرو در منطقه است.

رئیس السادات درباره درمان های نگهدارنده وغیرحراجی آرتروز زانو اظهارکرد: در زمینه استفاده از روش های مختلف درمان های نگهدارنده و غیر جراحی باید برای هر فردی متناسب با وضعیتش تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: رویکرد به آرتروز زانو کاری تیمی است که متخصصان رشته های مختلف مانند ارتوپدی، طب فیزیکی، روماتوژی، فیزیوتراپی و تغذیه می توانند به بیمار کمک کنند زیرا روش های مختلف برای افراد مختلف در سنین مختلف و با شدت های مختلف وجود دارد.

دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران گفت: آرتروز زانو درمان نمی شود در واقع علاج قطعی ندارد و روش های شناخته شده ای که بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد مبنی بر اینکه کمک کننده است یکی کاهش وزن افراد چاق و دیگری ورزش درمانی است، بقیه روش ها می توانند تا حدودی کیفیت زندگی فرد را بهتر، عملکرد را بهبود و درد را کم کنند.

وی همچنین گفت : در سومین سمپوزیوم تازه های آرتروز زانو از روش های جدید جراحی و کاربرهای غیر جراحی تزریق داخل مفصلی مانند  ازن درمانی و کاربرد پلاسمای غنی از فاکتور رشد بررسی می شود.

سید احمد رییس السادات دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران اظهار کرد: با توجه به شیوع بالای آرتروز زانو و درمان های متعددی که برای آن در نظر گرفته می شود، باید بدانیم که هیچ کدام علاج واقعی و قطعی نیست و در این سمپوزیوم به روش های پیشگیری، تشخیصی، درمان، اداره درد و بهبود عملکرد در آرتروز زانو پرداخته می شود.

وی اظهار کرد: اپیدیمیولوژی و روش های پیشگیری، روش های تصویربرداری، درمان های دارویی و جراحی مرسوم و نوین، کاربرد پلاسمای غنی از فاکتور رشد، ازن درمانی، توانبخشی بعد از آرتروپلاستی، توانبخشی با رویکرد مبتنی بر شواهد، کاربردهای طب سوزنی و طب آلترناتیو، کاربردهای ارتزها، پرولوتراپی و PRP محورهای این سمپوزیوم است.

به گزارش مهر، دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران گفت: در این همایش ۲۰ متخصص در رشته های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی شامل پزشکی اجتماعی، ارتوپدی، طب ورزشی، روماتولوژی، رادیولوژی و فیزیوتراپی سخنزانی می کنند. 

سومین سمپوزیوم یک روزه تازه های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی و همکاری مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان شهید مدرس تهران برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل