کنفرانس کتاب، نشر و کتابخانه‌ها برگزار شد

در عصر توسعه فناوری اطلاعات، حوزه کتاب و نشر نیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است که کتابخوان‌های دیجیتال و متن‌های چند رسانه‌ای نمونه‌هایی از این تغییرات محسوب می‌شوند.

این کنفرانس با شعار "رویداد کتاب" و با هدف بررسی گذشته، حال و آینده کتاب و نشر، به همت دانشگاه بریتیش کلمبیا برگزار گردید.

شیوههای انتشار: گذشته، حال، امروز، تایپوگرافی و حروفچینی: گذشته، حال، امروز، کتابفروشی‌ها: گذشته، حال، امروز، کتابخوان‌های دیجیتال، بازاریابی و توزیع کتاب، کتاب الکترونیکی، مجلات و کتب درسی، خواندن، نوشتن، سواد و یادگیری، یادگیری برای خواندن و نوشتن، نویسندگی برای کودکان، نویسندگی خلاق، آموزش از راه دور: چالش‌های قدیمی و فرصت‌های جدید، کتاب و کتابخانه، تغییر نقش کتابخانه‌ها، کتاب‌های الکترونیکی در کتابخانه‌ها، کار امروز کتابداران، نسخه‌های خطی، کتاب‌های کمیاب و شیوه‌های آرشیو، مهمترین محورهای این کنفرانس بودند.

اساتید و محققان برجسته‌ای از کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا، اسپانیا، انگلیس، کانادا، اعضای کمیته علمی- تخصصی سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی کتاب، نشر و کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دادند.

جان فرانمایر (آمریکا)، برد کینگ (دانشگاه بال استیت آمریکا)، جرون درا (دانشگاه رادبود هلند)، دنیس رز هانسن (دانشگاه کپنهاگ دانمارک)، الکساندرا نیومان (دانشگاه گلاسکو اسکاتلند)، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند.

در مجموع 85 مقاله از محققان، اساتید و دانشجویانی از 20 کشور جهان در این کنفرانس ارائه شدند. از ایران، علیرضا عبودیت (دانشگاه علامه طباطبایی) با ارائه مقاله ذیل در این کنفرانس شرکت داشت:

Iranian Online Bookstores: A Content Analysis

در حاشیه برگزاری کنفرانس اصلی، دو کارگاه آموزشی نیز برگزار شدند:

Take Note and Remember: The Commonplace Book

Planning the Indianapolis Literary Pub Crawl: Adventures in Event Coordinating by Two Librarians

مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در The International Journal of the Book منتشر خواهند شد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا