ما فقط نفتی شدیم اما از نفت سودی در خوزستان نبردیم

 دکتر غلامحسین خواجه در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با رؤسای دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، مدیران مراکز رشد فناوری، مراکز تحقیقات، اساتید، نخبگان و مسئولان دانشگاه‌های خوزستان که روز پنج‌شنبه پنجم آذرماه، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: معاون علمی رییس‌جمهور اشاره کردند که پول معاونت علمی و فناوری برای فنداسیون نیست؛ برای ساختمان نیست؛ ما باید فنداسیون، میلگرد و دیواری داشته باشیم که بتوانیم در آن کار کنیم. دانشگاه‌های خوزستان واقعا از این نظر به حمایت همه مسؤولان نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاندار خوزستان فردی پرتلاش، دلسوز و دانش‌دوست است اما به‌تنهایی نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و نیاز به مساعدت و همراهی همه بخش‌های دیگر است که امیدوارم معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور نیز حمایت خود را از دانشگاه‌های خوزستان و به‌ویژه دانشگاه شهید چمران دریغ نکند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که این دانشگاه در طول هشت سال دفاع مقدس پایگاه رزمندگان بوده است، افزود: دانشگاه شهید چمران هشت سال از مراکز آموزش عالی در کشور فاصله گرفت و در حالی که سایر مراکز حداقل کارهای آموزشی، پژوهشی، علمی و توسعه فضاهای آموزشی و غیر آموزشی خود را ادامه می‌دادند تمام امکانات این دانشگاه در اختیار رزمندگان دفاع مقدس قرار داشت.

خواجه ادامه‌ داد: این‌ها دردهایی است که همه اساتید، دانشجویان و کارکنان در این دانشگاه آن را لمس کرده‌اند، به همین دلیل انتظار می‌رود که دانشگاه شهید چمران و دیگر مراکز علمی در استان با یک نگاه ویژه مورد توجه و حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و دیگر بخش‌های دولت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم می‌دانیم که باید با صنعت ارتباط داشته باشیم و بخشی از درآمدهای دانشگاه را از محل ارتباط با صنعت و پروژهای تحقیقاتی برون‌دانشگاهی تأمین کنیم اما ما محدودیت‌های زیادی داشته‌ایم؛ تلاش‌های بسیاری در این سال‌ها انجام شده است و این تلاش‌ها را نیز ادامه می‌دهیم اما انتظار داریم معاونت علمی و دیگر بخش‌های دولت نیز به استان و دانشگاه‌های آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند که بتوانیم این فاصله را که با مراکز علمی و دانشگاهی دیگر در کشور ایجاد شده است، جبران کنیم.

به گزارش ایسنا ، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که این دانشگاه بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور است، افزود: انتظار نداریم که دانشگاه شهید چمران با این سابقه و قدمت از بعضی دانشگاه‌های نوپا عقب بیفتد به همین دلیل انتظار می‌رود که به دانشگاه در جهت حل مشکلات موجود کمک شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا