نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

30 درصد افراد بالای 50 سال به آرتروز زانو مبتلا هستند

سیداحمدرئیس السادات روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جراحی به موقع مهمترین عامل در میزان موفقیت مبتلایان به آرتروز زانو است، بنابراین توصیه می شود عمل جراحی نه خیلی زود و نه خیلی دیر انجام شود.
عضوهیات علمی بیمارستان مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه آیا جراحی توصیه می شود توضیح داد: زمانی که فرد مبتلا با درمان های فیزیکی و دارویی به جایی نرسید، می تواند در سن مناسب و با انتخاب روش مناسب جراحی به بهبود عملکرد و افزایش کیفیت زندگی خود کمک کند.
وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در زمینه جراحی زانو توسط متخصصان امر گفت: ایران چه در زمینه جراحی زانو و چه در زمینه درمان های نگهدارنده غیر جراحی جزو کشورهای پیشرو در منطقه است.
رئیس السادات درباره درمان های نگهدارنده وغیرحراجی آرتروز زانو اظهارکرد: در زمینه استفاده از روش های مختلف درمان های نگهدارنده و غیر جراحی باید برای هر فردی متناسب با وضعیتش تصمیم گیری شود.
وی تاکید کرد: رویکرد به آرتروز زانو کاری تیمی است که متخصصان رشته های مختلف مانند ارتوپدی، طب فیزیکی، روماتوژی، فیزیوتراپی و تغذیه می توانند به بیمار کمک کنند زیرا روش های مختلف برای افراد مختلف در سنین مختلف و با شدت های مختلف وجود دارد.
دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران گفت: آرتروز زانو درمان نمی شود در واقع علاج قطعی ندارد و روش های شناخته شده ای که بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد مبنی بر اینکه کمک کننده است یکی کاهش وزن افراد چاق و دیگری ورزش درمانی است، بقیه روش ها می توانند تا حدودی کیفیت زندگی فرد را بهتر، عملکرد را بهبود و درد را کم کنند.
سومین سمپوزیوم یک روزه تازه های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی و همکاری مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان شهید مدرس تهران در حال برگزاری است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل