ناهماهنگی در اقتصاد دانش بنیان به توسعه کاریکاتوری می انجامد

 رئیس ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرآیند توسعه امری زمان بر است و در صورتی که مولفه های آن از جمله اقتصاد دانش بنیان هماهنگی لازم را نداشته باشند، به توسعه کاریکاتوری می انجامد و نمی تواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

 'محمدحسین سجادی نیری' روز چهارشنبه در دومین مسابقات تخصصی مهارت سنجی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: برای این که اقتصاد دانش بنیان بتواند به درستی نقش خود را ایفا کند، باید ضوابط گمرکی و قوانین حاکم بر شرکت های دانش بنیان جلوتر از دانشگاه ها، مراکز رشد و پارک ها علم و فناوری باشد تا بتواند یک فرایند توسعه ای، رشد و پیشرفت کند.
وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان به معنای منابع زیرزمینی و معدنی نیست، تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر نیروی انسانی فرهیخته، توانمند و خلاق است.
نیری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود کشور در حوزه کارآفرینی این است که همکاری درستی میان بخش های مختلف دولتی و غیردولتی در یک زیست بوم مناسب توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال شکل نمی گیرد.
وی نبود بازار کار متناسب با تخصص نخبگان را یکی از دلایل مهاجرت آنها از کشور طی سالیان گذشته عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر، دانشگاه های ما آموزش هایی را ارائه می کنند که مورد نیاز صنعت کشور نیست و صنایع پس از به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی باید مجددا به آنها آموزش های جدید ارائه داده تا آنها برای محیط کار آماده کنند.
رئیس ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که فارغ التحصیلان دانشگاه ما مهارت لازم را در سال های گذشته نداشته اند، این است که در زمینه مهارت آفرینی و مهارت سنجی از مدل های خارجی الگو گرفته ایم و بعضا فارغ التحصیلان ما باید در جامعه جهانی به دنبال شغل باشند نه در کشور خودشان.
وی استقبال بخش خصوصی از رویداد مهارت سنجی را نشانگر موفقیت این مسابقات تخصصی در کشور عنوان کرد و خواستار تداوم و تقویت این نوع برنامه ها شد.
به گزارش ایرنا،دومین مسابقات مهارت سنجی کشور اول آذرماه با هدف شناسایی و کشف استعدادهای برتر و دارای مهارت کافی و معرفی آنها به شرکت ها برای رفع نیاز صنعت کشور آغاز به کار کرد و امروز با برگزاری مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان آن به کار خود پایان داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا