قطب فناوری آب و محیط زیست ایجاد می شود

به گزارش مهر، احمد معتمدی در کنفرانس ملی حفظ و صیانت از حریم شهری وجود 14 هزار دانشجو، 16 دانشکده، 34 پژوهشکده و 4 واحد اقماری را از پتانسیل های دانشگاه صنعتی امیرکبیر نام برد و افزود: با ظرفیتی که در این دانشگاه وجود دارد لازم است تا حرکت های جدی در جهت رفع نیازهای کشور انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های این دانشگاه در این زمینه مدیریت می شود، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر دانشگاه های معتبر دنیا در این زمینه آغاز به فعالیت کردند به گونه ای که در کنار تولید صرف مقالات در جهت تولید ثروت و نقش آفرینی در چرخه اقتصادی برنامه ریزی کرده اند.

معتمدی، این دانشگاه ها را دانشگاه نسل سوم دانست و ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دارا بودن 16 دانشکده می تواند در زمینه های مختلف فناوری خدماتی در جهت رفع نیازهای کشور ارائه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فعالیت های این دانشگاه در زمینه صنعت نفت اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر قطب‌ های علمی بسیاری ایجاد شده است ولی قطب های فناوری ایجاد نشده و یکی از چالش های مهم کشور در حوزه آب و محیط زیست است که باید در این زمینه یک قطب فناوری ایجاد کنیم که در این زمینه اقدام کرده ایم.

وی از آمادگی این دانشگاه در زمینه همکاری با محققان کشور در جهت رفع نیازها و چالش های کشور، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا در دانشگاه زمینه ای را فراهم کنیم تا دانشمندان و محققان این دانشگاه را خانه خود بدانند تا آنها بتوانند با حضور در دانشگاه و اجرای پروژه های بزرگ اقدام به حل مشکلات کشور کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا