نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رقابتهای نهایی پنجمین مسابقات ملی طراحی ماشین آذرماه برگزار می شود

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین و موتور سیکلت الکترونیکی به میزبانی شهر ساری برگزار می شود.
این مسابقات به منظور گسترش مهارت های مربوط به طراحی اجزای ماشین، حفظ پویایی در زمینه تدوین فناوری های نوظهور، کشف استعدادهای خلاق دانشجویان و گسترش زمینه های طراحی وسایل نقلیه پاک در کشور تدارک یافته است.
با توجه به اهمیت و جایگاه موتورسیکلت های الکتریکی، طراحی و ساخت این موتورسیکلت ها به عنوان موضوع اصلی پنجمین مسابقه ملی طراحی ماشین انتخاب شده و ایده آل مسابقات، رسیدن به موتورسیکلت الکتریکی با کاربری شهری است.
تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از طریق طرح مسائل و مشکلات صنعت در دانشگاه، آشنایی دانشجویان با روندهای طراحی (طراحی مفهومی، طراحی اجزاء، طراحی سیستمی)، بکارگیری عملی اصول علمی مهندسی مکانیک در طراحی دستگاه ها و ماشین آلات، تمرین کارگروهی، ارتقای کیفی توان مهندسی دانشجویان، ایجاد رقابت مثبت و درگیر کردن مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و دانشجویان و محققان با استعداد، کشف و جذب افراد مستعد، لایق و شایسته و علاقه مند به طراحی وسائل نقلیه از جمله اهداف برگزاری این مسابقه است.
این دوره از مسابقات شامل دو مرحله اصلی « طراحی» و «ساخت» است که مرحله اول آن با رقابت 27 تیم از دانشگاه های مختلف همچون دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علم وصنعت ایران، شهید چمران اهواز و صنعتی بابل برگزار شد و 10 تیم به مرحله پایانی راه یافتند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت نام و برگزاری مسابقه می توانند به پایگاه اینترنتی www.imdc.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل