صرفه‌جویی میلیاردی در هزینه‌ها تنها با پیشگیری 0.5 درصدی از بروز خوردگی!

 مهندس سید محمود کثیری‌ها، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این مطلب اظهار کرد: پیشگیری صنایع مختلف در مقابل پدیده خوردگی کار سختی بشمار می‌رود؛ اما اگر محقق شود بهتر از پرداخت هزینه‌های چند صد میلیارد ریالی بوده و به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خوردگی فقط طرح مساله می‌شود، گفت: هدف پانزده کنگره دوره گذشته ملی خوردگی بیشتر آشنایی با فرایند خوردگی بود که در کنگره شانزدهم نیز علاوه بر آشنایی شرکت‌کنندگان با این مبحث، به ارائه یافته‌ها و روش‌های نوین در پیشگیری و جلوگیری از خوردگی به منظور اجرایی کردن در صنایع و دستگاه‌های مربوطه خواهیم پرداخت.

عضو هیات موسس انجمن خوردگی، میزان این فرایند در ایران را بین 3.5 تا 5 درصد تولید ناخالص ملی ارزیابی کرد و افزود: آمار، مهم‌ترین رکن اصلی برنامه توسعه است که ما متاسفانه در کشورمان آمار دقیقی از خوردگی در صنایع نداریم که مستلزم اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی مشارکتی در بین صاحبان صنایع است.

مهندس کثیری‌ها با اشاره به اهمیت برگزاری شانزدهمین کنگره خوردگی ایران و سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت کنگره خوردگی، حضور مسؤولین و توجه جدی به موضوع خوردگی است که تا کنون از سوی بخش دولتی به صورت جدی به این موضوع پرداخته نشده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، شانزدهمین کنگره خوردگی ایران همزمان با سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت، از امروز، سوم آذر ماه به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت و با همکاری انجمن خوردگی ایران و معاونت امور مهندسی وزارت نفت آغاز به کار کرده است و تا پنجم آذر ماه ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا