نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شتاب طرح‌های کلان ملی در پسا تحریم بیشتر می‌شود

پیمان صالحی در خصوص وضعیت طرح های کلان ملی در دوران پسا تحریم به مهر گفت: طرحهای کلان ملی فناوری در دوران پسا تحریم مانند گذشته با سرعت زیاد به اجرا در می آیند.

وی افزود: طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری، قبل از دوران پسا تحریم، دانش بنیان بودند و بسیاری از آنها با بهره گیری از فرصت پیش آمده از تحریم تصویب و اجرا شدند.

صالحی با بیان اینکه اجرایی شدن طرح های کلان ملی برای استفاده از توانمدیهای داخل است، اظهار داشت: مسیر طرح های کلان ملی فناوری کاملا مشخص است و با استفاده از توان علمی و عملیاتی محققان داخلی که بسیاری از آنها در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند با شتابی بیشتر ادامه خواهد یافت.

وی افزود: به دلیل این فرصت های ایجاد شده در کشور، طرح های کلان ملی طوری برنامه ریزی شده اند  تا بتوانیم در زمینه های مختلف به خودکفایی برسیم.

رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هدف از اجرایی شدن طرح های کلان ملی تولید یا بومی سازی دانش فنی است، گفت: ممکن است پژوهشگران برای بومی سازی نیازی به ارتباطات با کشورهای دیگر داشته باشند و در دوران پسا تحریم رفع برخی موانع اجرای طرحها را تسهیل می کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل