اتمام طراحی جامع شبکه ملی اطلاعات

نصرالله جهانگرد در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت پروژه شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: فعالیت مربوط به طراحی شبکه ملی اطلاعات با مشارکت نخبگان دانشگاهی و صنعتی براساس چارچوبهایی که شورای عالی فضای مجازی تعیین کرده کلید خورده و هم اکنون طراحی جامع و کامل آن انجام و به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه تقسیم کار ملی برای عملیات اجرایی شبکه ملی اطلاعات میان شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی معین شده و به تدریج در حال انجام است گفت: این اقدام در راستای تامین زیرساختهای فنی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اقدامات فنی برای تقویت استقلال شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است خاطرنشان کرد: هم اکنون گروههای طراحی با همکاری اپراتورهای ارتباطی در حال طراحی بخش های پایین دستی شبکه ملی اطلاعات هستند تا پس از اتمام طراحی های این بخش، سرمایه گذاریهای متناسب با آن انجام شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه گزارش پیشرفت پروژه را یک بار در شورای عالی فضای مجازی ارائه کرده ایم گفت: مجددا با نظارت مرکز ملی فضای مجازی، در حال تدوین گزارش مرحله دوم پیشرفت پروژه هستیم تا در جلسات آتی شورای عالی فضای مجازی این گزارش، ارائه شود.

به گزارش مهر، شورای عالی فضای مجازی در اواخر سال ۹۲ کلیات شبکه ملی اطلاعات را مصوب کرد و براساس آن مقرر شد وزارت ارتباطات ظرف مدت یک ماه مدل مفهومی این طرح را آماده ارائه به شورا کند.

اما تا چند ماه پیش، این موضوع محل اختلاف وزارت ارتباطات و دبیر شورا و رئیس سابق مرکز ملی فضای مجازی بود. چرا که برغم آنکه وزارت ارتباطات تاکید داشت که مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات را به شورا ارائه داده اما دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی معتقد بود که این گزارش در حد مدل مفهومی نبوده و در حد پاورپوینت ارائه شده است.

در نهایت با گذشت حدود ۱.۵ سال از مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای اجرای شبکه ملی اطلاعات، رهبر انقلاب در حکم آغاز به کار دور دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی بر تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و موثر مرکز ملی بر مراحل راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن به عنوان فصل الخطاب اجرای این پروژه تاکید کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا