نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی گنجینه حاوی سکه های رومی

این باغ که سکه ها در آن کشف شده اند در محوطه ای قرار دارد که هیچ گاه در آن ساخت و ساز انجام نشده است و این زمین همواره برای مصارف کشاورزی و باغداری کاربرد داشته است .

یک کشاورز اهل کشور سوئیس به طور تصادفی موفق به کشف و شناسائی مجموعه ای بزرگ از  سکه های باستانی متعلق به  امپراتوری روم شد بیش از یک هزار و 700 سال پیشینه دارند . این سکه ها در پی انجام فعالیت های باغداری و جا به جائی خاک های باغ وی کشف شده و کشاورز مزبور به سرعت ، موضوع را به مقامات اداره باستان شناسی شهر UEKEN اطلاع داد .

در پی این موضوع تیمی از باستان شناسان به سرپرستی جرج متر Georg Matter به منطقه اعزام شده و فعالیت های خود را برای کاوش و حفاظت از این سکه ها آغاز کردند . این باستان شناس سوئیسی در رابطه با این کشف ارزشمند به خبرنگار  گاردین  Guardian گفت : " این باغ که سکه ها در آن کشف شده اند در محوطه ای قرار دارد که هیچ گاه در آن ساخت و ساز انجام نشده است و این زمین همواره برای مصارف کشاورزی و باغداری کاربرد داشته است . "

مطالعات پژوهشگران در این رابطه نشان می دهد که در گنجینه فوق الذکر بیش از 4 هزار سکه ساخته شده از جنس برنز وجود داشته و این سکه ها ها در شرایط نسبتا مناسبی باقی مانده اند . بر اسن اساس ، مشخص شد که سکه های فوق الذکر در سال 294  میلادی و دقیقا در اندک زمانی پس از ضرب شدن ، در کیسه ای چرمی قرار گرفته و بنا به دلایلی در این محل رها شده بود . "

مطالعات و آزمایش های لازم در این زمینه در حال پیگیری است . 

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل