نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از روبات ساقدوش

اخیرا در منطقه تیان جین Tianjin  در شمال کشور چین از روبات های انسان نما به عنوان خدمه سالن های ازدواج استفاده می شود  و این روبات ها وظایفی را که معمولا بر عهده ساقدوش عروس و داماد قرار دارد بر عهده می گیرند .

امروزه رقابت گسترده ای در حوزه ساخت روبات بین کشورهای مختلف وجود دارد . یکی از روبات هایی که استفاده از ان در سال های اخیر به شدت رایج شده است ، روبات های انسان نمایی هستند که در برخی کشورها حضور پر رنگی در بخش های مختلف جامعه پیدا کرده و در حوزه های گوناگون و متنوعی مانند بانکداری ؛ خدمات رستوران ها ؛ هتل ها ؛ بیمارستان ها و منازل کاربرد دارند .

ربات های انسان نما ، ربات هائی هستند که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود . آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند . هدف اصلی طراحی این نوع ربات ها ، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان ربات های انسان نما ، اعتقاد دارند که این ربات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره ، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی ، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند .

در این میان گاهی شاهد حضور روبات ها در برخی از حوزه ها هستیم که به هیچ عنوان پیش از این تصور نمی شد . برای نمونه اخیرا در منطقه تیان جین Tianjin  در شمال کشور چین از روبات های انسان نما به عنوان خدمه سالن های ازدواج استفاده می شود  و این روبات ها وظایفی را که معمولا بر عهده ساقدوش عروس و داماد قرار دارد بر عهده می گیرند . از جمله مهمترین وظایف طراحی شده برای این روبات ها می توان به نگهداشتن و انتقال گل یا حلقه های ازدواج و ارائه به موقع ان ها به عروس و داماد اشاره کرد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل