گزارش تصویری از روبات ساقدوش

اخیرا در منطقه تیان جین Tianjin  در شمال کشور چین از روبات های انسان نما به عنوان خدمه سالن های ازدواج استفاده می شود  و این روبات ها وظایفی را که معمولا بر عهده ساقدوش عروس و داماد قرار دارد بر عهده می گیرند .

امروزه رقابت گسترده ای در حوزه ساخت روبات بین کشورهای مختلف وجود دارد . یکی از روبات هایی که استفاده از ان در سال های اخیر به شدت رایج شده است ، روبات های انسان نمایی هستند که در برخی کشورها حضور پر رنگی در بخش های مختلف جامعه پیدا کرده و در حوزه های گوناگون و متنوعی مانند بانکداری ؛ خدمات رستوران ها ؛ هتل ها ؛ بیمارستان ها و منازل کاربرد دارند .

ربات های انسان نما ، ربات هائی هستند که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود . آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند . هدف اصلی طراحی این نوع ربات ها ، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان ربات های انسان نما ، اعتقاد دارند که این ربات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره ، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی ، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند .

در این میان گاهی شاهد حضور روبات ها در برخی از حوزه ها هستیم که به هیچ عنوان پیش از این تصور نمی شد . برای نمونه اخیرا در منطقه تیان جین Tianjin  در شمال کشور چین از روبات های انسان نما به عنوان خدمه سالن های ازدواج استفاده می شود  و این روبات ها وظایفی را که معمولا بر عهده ساقدوش عروس و داماد قرار دارد بر عهده می گیرند . از جمله مهمترین وظایف طراحی شده برای این روبات ها می توان به نگهداشتن و انتقال گل یا حلقه های ازدواج و ارائه به موقع ان ها به عروس و داماد اشاره کرد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا