صورت جلسه توسعه و ایجاد زیرساخت های همکاری فناوری بین ایران و روسیه امضا شد

'علی مرتضی بی رنگ' معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز دوشنبه به ایرنا گفت: معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته به دعوت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، به ایران سفر کرد و امروز نیز همراه با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه، برای امضای صورت جلسه توافقات انجام شده هفته قبل، در تهران به سر می برد. 
وی ادامه داد: امروز در جریان صرف ناهار کاری، صورت جلسه توافقات هفته گذشته بین دو ظرف امضا شد.
بی رنگ در باره صورت جلسه یاد شده توضیح داد: این صورت جلسه در دو بخش یکی در زمینه توافقات انجام شده هفته گذشته ی شش کمیته هوایی، فضایی، نانو، بیو، انرژی و علوم شناختی ذیل 10 کمیته کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه و دیگری، مذاکرات انجام شده در زمینه توسعه و ایجاد زیرساخت های همکاری فناوری بین دو کشور، امضاء شد.
وی اظهارکرد: برگزاری نشست های تبادل فناوری و ارایه دستاوردهای فناورانه توسط صاحبان تکنولوژی در موضوعات خاص، ایجاد صندوق برای همکاری فناوری بین دو کشور و نیز درنظرگرفتن مکانیزم تشویقی برای توسعه تبادلات علمی و فناوری بین دو کشور از جمله فراهم نمودن شرایطی که دانشمندان دو کشور به راحتی بتوانند تردد کنند، از جمله موضوعاتی است که در صورت جلسه توسعه و ایجاد زیرساخت های همکاری فناوری بین دو کشور لحاظ شده است. 
وی یادآور شد: در دیدار امروز رییس جمهوری روسیه با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران، ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز حضور خواهند داشت و در زمینه همکاری فناوری ایران با کشور روسیه و نیز کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه که تشکیل شده است مذاکراتی انجام خواهد شد.
کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه شهریورماه سال جاری در مسکو همزمان با سفر ستاری به روسیه تسکیل شد و هفته قبل نیز تهران میزبان دومین نشست این کمیسیون با حضور راگوزین بود.
در دومین نشست کمیسیون، تمایل روسیه برای همکاری با ایران در زمینه فناوری های پیشرفته و نیز علاقه مندی دو کشور در زمینه ماهواره های سنجش از راه دور، موضوعات مطرح شده در مذاکرات دو طرف بود. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا