یکپارچگی در توانمندسازی کارهای پژوهشی، توسعه و نوآوری امری ضروری است

سینا پرس: به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد خوانساری درمورد آخرین برنامه های آموزشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این برنامه ها شامل دو بخش برگزاری کارگاه ها و سمینارهای تخصصی و همچنین برنامه های آموزشی مبتنی بر محورها و طرح های پژوهشی مصوب پژوهشگاه است.
وی به استفاده از متخصصان پژوهشگاه و همچنین اساتید و متخصصان خارجی و ایرانی مقیم خارج از کشور در برگزاری اینگونه رخدادهای علمی اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه ابتدای سال جاری 36 عنوان کارگاه و سمینار برگزار شد که از این تعداد 2 عنوان توسط متخصصین خارجی، 5 عنوان توسط متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور و بقیه توسط پژوهشگران داخلی برگزار شده است.
خوانساری اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری 30 عنوان کارگاه و سمینار تخصصی در برنامه های آموزشی پیش بینی شده است.
وی در باره برنامه های آموزشی مبتنی بر طرح های مصوب پژوهشگاه گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 34 عنوان دوره آموزشی تخصصی برگزار شد و با توجه به پروژه های پژوهشی پژوهشگاه و لزوم افزایش مهارت پژوهشگران، 20 عنوان دوره آموزشی پیش بینی و در اولویت برنامه های این مرکز است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص کمیت و کیفیت آزمایشگاه های موجود در این پژوهشگاه گفت: در حال حاضر در پژوهشکده CT، سه آزمایشگاه تایید نمونه و چهار آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه ICT فعالیت می کنند که آزمایشگاه های تایید نمونه در حوزه تجهیزات رادیویی، نوری و شبکه فعالیت کرده و سالانه بیش از 100 مدل از انواع تجهیزات مخابراتی و آزمایشگاه های پژوهشگاه تحت آزمون قرار می گیرند که این آزمونها به درخواست ذی نفعانی چون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می شوند و منطبق با استانداردهای روز دنیا است.
خوانساری بر ضرورت بروزرسانی آزمایشگاه های این پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: با توجه به ارتقاء مداوم فناوری های روز دنیا، براساس طرح 3 ساله آزمایشگاههای حوزه ICT مصوب سوم خرداد ماه سال گذشته شورای معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حمایت این وزارتخانه، ایجاد یا ارتقاء 8 آزمایشگاه در بازه زمانی 1393 تا 1395 در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد که با اجرای کامل این طرح توسعه ای ، در حوزه فناوری اطلاعات مطابق با استانداردهای روز دنیا عمل می کنیم.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در پژوهشگاه امنیت نیز در حال حاضر 5 ماژول آزمایشگاهی مبتنی بر تجهیزات موجود و ابزارهای open source طراحی، ایجاد و در حال ارائه خدمت بوده و مطالعات طراحی برای آزمایشگاه های دیگر نیز در حال انجام است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا