پوشش حرارتی درخشان بر تن کپسول فضایی «اوریون»

زمانی که در پرتاب آزمایشی بعدی کپسول فضایی اوریون را به فضا پرتاب می کنند ظاهرش با چیزی که تاکنون از آن در مدلسازی های رایانه ای دیده ایم تفاوت خواهد داشت زیرا مهندسان ناسا در نظر دارند تا با افزودن پوشش حراراتی جدیدی به این سیستم فضایی، ظاهر آن را درخشان تر از قبل کنند.

این پوشش جدید و سپر حرارتی ارتقایافته کپسول فضایی اوریون از آن در برابر حرارت بسیار شدید یا سرمای طاقت فرسا در جریان سفرهای طولانی مدت فضایی محافظت خواهد کرد.

محافظت از بدنه فضاپیما در راه بازگشت به اتمسفر از دیگر کارایی های اصلی این به روزرسانی ساختاری به شمار می آید. پرتاب آزمایشی بعدی کپسول فضایی اوریون که با نام Exploration Mission-1 (EM-1) انجام می شود برای اواخر سال 2018 برنامه ریزی شده است. این کپسول سوار بر راکت Space Launch System راهی فضا شده و مأموریت آزمایشی سه هفته ای را سپری خواهد کرد.

به گفته مهندسان ناسا، در جریان این پرتاب آزمایشی کپسول فضایی اوریون به سرعتی فراتر از سرعتی می رسد که در نخستین پرتاب آزمایشی اش در دسامبر سال 2014 به ثبت رسیده بود. در آن مأموریت سرعت خیره کننده 9100 متر بر ثانیه و تحمل دمای قابل توجه 2200 درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

اکنون پیش بینی می شود که در جریان مأموریت آزمایشی بعدی سرعت 11 هزار متر بر ثانیه و تحمل حرارت به مراتب بیشتر از قبل به ثبت برسد.

ناسا اعلام کرده که عملکرد این سپر حرارتی جدید برای محافظت کامل از کپسول فضایی اوریون در طول مدت زمانی که از زمین پرتاب و بار دیگر وارد اتمسفر آن می شود حیاتی است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا