نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اولویت دانشگاه ها توجه ویژه به فضای مجازی برای کاهش آسیب ها باشد

 محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری توسعه خدمات ارزش افزوده بر بستر باند پهن بین دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران در محل این دانشگاه افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی توسعه خواهد یافت و مردم از آن بهره مند خواهند شد. 
وی تاکید کرد: شایسته آن است که دانشگاه ها با ورود به این فضای جدید و تولید محتواهای مناسب، آسیب های ناشی از این فضا را کاهش داده و تنها مصرف کننده نباشند.
طهرانچی با تاکید بر عمل به سیاست های کلی نظام در سند علم و فناوری کشور و برنامه ششم توسعه اظهار داشت: فناوری اطلاعات سرآمد فناوریهای تحولی قرن 21 است و براین اساس دانشگاه ها باید با پرداختن به امور مرتبط با این فناوری، نیازهای جدی این بخش را تامین کنند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: پژوهشکده فضای مجازی با هدف شناخت دقیق این حوزه و ارائه راهکارهای لازم در این دانشگاه راه اندازی و برنامه کلان فضای مجازی نیز تدوین شده است.
وی افزود: دانشکده های علوم انسانی این دانشگاه نیز مسائل مربوط به علوم اجتماعی را در فضای مجازی به جدیت دنبال می کنند.
طهرانچی خبر داد: مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری کلیدخورده و سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی با تاکید بر حرکت همه جانبه دانشگاه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: براین اساس راه اندازی مجموعه دانش بنیان در این دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است. 
رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در این مجموعه که متشکل از مرکز نوآوری، مرکز شتابدهی استارتاپ و تولیدکننده محتواست از ایده های دانشگاهی مرتبط با این بخش، حمایت خواهد شد
وی ادامه داد: در فاز نخست، یک مجموعه دانش بنیان به عنوان نسل دوم مراکز رشد با بهره گیری از الگوهای موفق دانشگاهی در دنیا راه اندازی شده است که این مرکز حلقه اتصال مرکز نوآوری، استارتاپها و پارک علم و فناوری دانشگاه خواهد بود.
طهرانچی گفت: در این تفاهمنامه راهکارهای قانونی اجرای این طرح دیده شده است و قرار است تا 2 ماه آینده اقدامات اجرایی آن انجام شود.
وی از حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا مرتبط با فناوریهای ارتباطی در این تفاهمنامه خبرداد و گفت: پروژه های مدنظر دانشگاه در مرکز رشد از ایده تا محصول مورد حمایت واقع می شوند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به پروژه های در دست اقدام این دانشگاه در زمینه فضای مجازی گفت: در بخش سلامت الکترونیک تفاهمنامه همکاری با مرکز ملی فضای مجازی نیز به امضا رساندیم که براساس آن، موضوع سلامت الکترونیکی در بعد فنی، علوم انسانی و پزشکی به عهده این دانشگاه گذاشته شد و هم اکنون نیز کار طراحی این پروژه و تقسیم کار ملی برای آن در حال انجام است.
وی افزود: همچنین در زمینه تاثیر استفاده از ابزارهای ارتباطی و فناوری بر سلامت روان، گروه های پژوهشی در دانشگاه تشکیل شده است تا کودکان، نوجوانان و خانواده ها که در معرض ابزارهای ارتباطی قرار دارند آسیب شناسی شوند.
طهرانچی گفت: این موضوع در نهایت منتج به تدوین پیوست فرهنگی در چارچوب گسترش اخلاق و معرفت اجتماعی در جامعه می شود که البته هنوزیک کار پژوهشی است.
به گزارش ایرنا , مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه خدمات ارزش افزوده بر بستر باند پهن بین دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل